Začel se je sodni postopek proti Volkswagnu, proti kateremu je vložilo tožbo 470.000 ljudi
Pred Višjim deželnim sodiščem v Braunschweigu se je začel največji sodni proces doslej, v katerem kupci avtomobilov znamke Volkswagen od avtomobilske družbe zahtevajo odškodnino zaradi škode, ki jo je povzročila škandalozna manipulacija z emisijami izpušnih plinov.
“Sodišče mora najprej oceniti, v kolikšni meri so bili kupci vozil Volkswagen oškodovani,” je na začetku sojenja dejal sodnik Michael Neef.
Volkswagen trdi, da kupci vozil s prepovedano programsko opremo, ki je manipulirala s podatki izpušnih plinov, niso utrpeli nobene škode in še naprej uporabljajo svoje avtomobile.
Zvezni urad za varstvo potrošnikov in nemški avtomobilski klub ADAC sta prevzela vlogo tožnika v tem postopku in zastopata približno 470.000 kupcev Volkswagna.
Tožnika trdita, da je Volkswagen “namerno in proti pravilom” oškodoval svoje kupce.
Sodišče mora tako ugotoviti, v kolikšni meri so bili potrošniki pravzaprav prizadeti v omenjenem škandalu.
Eno od vprašanj, ki jih mora obravnavati senat, je tudi to, v kolikšni meri so vsi tožniki, ki jih enotno zastopata Urad za varstvo potrošnikov in ADAC, enako prizadeti s škandalom.
Kot so pojasnili na začetku sodnega procesa, mora sodišče tudi ugotoviti, ali je škandal povzročil škodo z zmanjšanjem vrednosti avtomobilov na dizelski pogon ali se je to zgodilo šele po javni obravnavi v Nemčiji zaradi onesnaženja zraka in tožb, ki so v nekaterih nemških mestih privedle do prepovedi prometa za vsa dizelska vozila.
Opazovalci ocenjujejo, da bi lahko zadevo zaradi zapletenosti in dejstva, da gre za prvi primer skupnega ukrepanja, prenesli na visoko nemško sodišče, ki bi lahko trajala leta.
Skupina Volkswagen je v ZDA že izplačala več milijard dolarjev kazni, kjer je bil leta 2015 razkrit škandal glede manipulacije vrednosti škodljivih izpušnih plinov.