Vohunska afera trese Slovenijo: Končno razkrito, s kom se je pogovarjal predstavnik Styrie za Hrvaško Ivan Tolj! – TOPNEWS.si

Vohunska afera trese Slovenijo: Končno razkrito, s kom se je pogovarjal predstavnik Styrie za Hrvaško Ivan Tolj!



Vohunska afera trese Slovenijo: Končno razkrito, s kom se je pogovarjal predstavnik Styrie za Hrvaško Ivan Tolj!

Danes je hrvaški Jutarnji list list razkril, kdo je skrivnostni direktor multinacionalke, ki naj bi imel vpliv na poročanje POP TV-ja. Spomnimo, tri leta in pol po odkritju prisluškovalne afere slovenskemu arbitru Sekolcu in agentki Drenikovi je portal 24ur.com obtožil hrvaško varnostno obveščevalno agencijo SOA, da je odgovorna za takratne prisluhe, kar bi bilo prvič, da neka članica EU in NATO prisluškuje drugi. Čeprav je od tega odkritja minilo že sedem dni, ni nihče iz slovenske vlade in obveščevalne skupnosti predložil dokaz, ki bi potrdil medijsko odkritje in zgražanje slovenskega premierja nad ravnanjem Hrvaške. Namesto tega je POP TV objavil fotografijo Davorja Franića, šefa kabineta šefa SOA, za katerega trdi, da je bil glavni organizator operacije prisluškovanja slovenskemu arbitru. V ponedeljek zvečer pa POP TV objavi posnetek pogovora, kot so trdili, direktorja neke svetovne medijske korporacije z Ivanom Toljo, predstavnikom Styrie za Hrvaško.

Jutarnji list je neuradno izvedel, da se je Ivan Tolj pogovarjal z Ludom Bammensom, direktorjem korporativnih zadev za Evropo v družbi KKR. KKR je investicijski sklad, ki je skupaj z EBRD-jem solastnik United Groupa. United Group je leta 2017 sporočil, da kupuje slovenski POP TV, vendar je januarja posel propadel.

KKR in United Group sta imela namreč velike težave tudi pri prevzemanju medijev na Hrvaškem. Še konec leta 2017 jim tamkajšnja agencija za elektronske komunikacije ni dovolila prevzema najbolj gledane hrvaške televizije Nova TV. Razloga naj bi bila lastništvo KKR v Totalna TV, ki ima le triodstotni delež na hrvaškem trgu, in stališče, da lastnik kabelskega operaterja z velikim tržnim deležem ne more imeti v lasti medija, ker bi to izkrivljalo konkurenco.

Januarja 2018 je nato Večernji list, ki je v lasti avstrijske medijske skupine Styria (njen predstavnik na Hrvaškem je Tolj), objavil intervju z Bammensom, ki vsebuje nekaj močnih sporočil.

Bammens je tako med drugim dejal, da so “hrvaški vladi ponudili neposredno komunikacijo”. “Če obstajajo kakšne pripombe ali pritožbe na kateregakoli od naših kanalov, smo kot lastniki predani odgovornemu ravnanju,” je na vprašanje o neodvisnosti medijev v lasti KKR in United Group odgovoril Bammens. “Devet let smo lastniki Pro7 in Sat1 v Nemčiji. Vprašajte nemško vlado, pa vam bodo odgovorili, da se nikoli nismo vmešavali (v njihovo uredniško politiko, op. a.),” je pojasnil Bammens.

Že štiri mesece pozneje sta KKR in United Group dobila soglasje hrvaških oblasti za 230 milijonov evrov vreden prevzem Nove TV. Ali in kakšno vlogo je imel pri tem Tolj, uradno ni znano. A kronologija dogodkov in zadnja afera bi lahko potrjevali tezo, da je Tolj takrat v imenu KKR lobiral pri hrvaški vladi in da je zdaj Bammensa prosil za vračilo usluge, a ga je ta pri tem zavrnil. “Tam ne delamo (več, op. a.), še vedno pa poznam tam ljudi,” je odgovoril Tolju, piše Siol.

Ta posnetek je dvignil na noge slovensko politično in medijsko sceno. Hrvaško vlado in njeno obveščevalno službo POP TV in slovenski premier obtožita prisluškovanja slovenskim novinarjem in poskusov vplivanja na slovenske medije.

Jutarnji se sprašuje, kako nihče ne postavi vprašanja, kako je POP TV prišel do posnetka pogovora, niti zakaj slovenska obveščevalna služba prisluškuje hrvaškemu predstavniku ene od najmočnejših evropskih medijskih hiš in direktorju druge multimedijske evropske družbe. Prav tako se ne postavlja vprašanja, kdo je bil tarča slovenskih obveščevalcev: Tolj ali Bammens?

Po skoraj sedem dnevnem molku hrvaške vlade smo včeraj le dočakali odziv hrvaške strani. Hrvaška vlada je zavrnila vse obtožbe, prav tako je obtožbe zavrnila SOA in hrvaška predsednica. Hrvaška vlada je zavrnila tudi obtožbe o angažmaju Ivana Tolje, da bi vplival na slovenske medije.

Po oceni hrvaških analitikov naj bi šlo za usklajeno akcijo varnostno obveščevalnih služb Slovenije in BiH, vse skupaj pa gre razumeti kot del predvolilne kampanje za evropske volitve, kjer naj bi slovenska vlada delovala usklajeno z medijsko hišo POP TV.

KOMENTARJI

TOPNEWS (0)