Anonimno odprto pismo direktorju Big Bang-a o nemogočih razmerah zaposlenih največjega ponudnika tehničnega blaga – Big Bang odgovarja: “Očitki iz anonimnega pisma niso resnični, so v celoti in dokazljivo neutemeljeni ter zlonamerni” – TOPNEWS.si

Anonimno odprto pismo direktorju Big Bang-a o nemogočih razmerah zaposlenih največjega ponudnika tehničnega blaga – Big Bang odgovarja: “Očitki iz anonimnega pisma niso resnični, so v celoti in dokazljivo neutemeljeni ter zlonamerni”

Anonimno odprto pismo direktorju Big Bang-a o nemogočih razmerah zaposlenih največjega ponudnika tehničnega blaga – Big Bang odgovarja: “Očitki iz anonimnega pisma niso resnični, so v celoti in dokazljivo neutemeljeni ter zlonamerni”

V javnosti je zaokrožilo odprto pismo zaposlenih v enem od največjih prodajalcev tehničnega blaga Big Bangu, ki opisuje nevzdržne razmere, v katerih so se znašli zaposleni v zandjem času zaradi odnosa vodstva družbe do zaposlenih. V pismu direktorju očitajo, da je “izkoristil karanteno za odpustitve delavcev ter s tem omogočil preobremenjenost kadra in posredno povzročitev stanje kaosa”.

Pismo objavljamo v nadaljevanju:

Pozdravljeni g. direktor

Pred kratkim ste nam z navdušenjem poslali elektronsko sporočilo, da smo prejeli zlato nagrado na oglaševalskem festivalu in kako ste ponosen na ta dosežek. Veseli me, da ste tako ponosni na to nagrado, kakšno nagrado pa mislite, da bi prejeli za ravnanje z zaposlenimi?

Ste v zadnjem času stopili v kakšno trgovino in si ogledali stanje. Ste pogledali v oči kakšnega prodajalca, ga ogovorili in pogledali v oči, ali vam je nerodno? Odprite oči in si oglejte, kaj se dogaja okoli vas. Kakšno vzdušje je v vaših trgovinah, kjer si vsi iščejo novo zaposlitev, ker v tej lahko samo še životarijo. Saj jo za »minimalca« kot kljub vsakoletnim dobičkom, povprečno izplačujete zaposlenim v trgovinah, največkrat ni težko dobiti. Kaj se res ne zavedate, kakšen je obseg dela in koliko časa mora porabiti prodajalec, da lahko uspešno obvlada svoje delo? Kaj si res po vašem mnenju res, ne zasluži ustreznega plačila?

Karanteno ste izkoristili za odpustitev oz. ne podaljšanje pogodb o zaposlitvi, kar nas je privedlo v današnje stanje kaosa. V trgovinah je vsaj tretjino manj personala, ponekod tu polovico prodajalcev manj kot prej. Po vaših ocenah pa nas je še vedno preveč na kvadraturo. Po kakšnih kriterijih? Srednjeveških? Nimamo niti dovolj prodajalcev, da bi lahko ustrezno pokrili obe izmeni, pa nas je preveč? Kaj se vi sploh zavedate na račun koga si vi lahko izplačujete vašo plačo? Manj zaposlenih, manj prometa, manj dobička. To bi moralo biti vsem ekonomistom jasno ali pač.

Naši kupci pričakujejo, da ne bodo čakali pol ure, ker trgovina nima dovolj zaposlenih, predvsem pa, da jim bodo svetovali usposobljeni in kompetentni prodajalci. To da želite imeti prodajalca od bele tehnike, pa do računalnikov, televizorjev in še naprej, res ne gre. Ni »univerzalcev« v dobrih trgovinah s tehniko, razen če je naš cilj podpovprečna postrežba. Big Bang ni živilski diskont ali tržnica. Mi smo vodilno podjetje s tehničnimi trgovinami, ki je bilo vedno znano po usposobljenih prodajalcih. Če bomo to našo prednost izgubili, bomo kmalu zašli v povprečnost in s tem daleč od tega, da bi bili prva izbira. Kaj res želimo naše stranke usmeriti h konkurenci? Potem nas kmalu ne bo več.

Mogoče pa vse skupaj ni samo vaša krivda. Glede na to, da ne prihajate iz naše branže, imate samo slabe svetovalce. Vaši biriči, ki nadzirajo maloprodajo, vam vsekakor niso v korist, še manj pa podjetju. Še enkrat, odprite oči in prisluhnite okolici, dokler ne bo prepozno.

Za konec bi se opravičil še našim strankam za čakanje in morebitno slabo postrežbo, ter jih prosil za malo več uvidevnosti in potrpljenja. Zaposleni v trgovinah, zaradi podhranjenosti s personalom in preobilice dela, nismo več kos vsem nalogam, saj smo samo ljudje in ne roboti. Zaslužimo si spoštovanje in miren spanec. Vi verjetno s tem nimate težav, saj se za razliko od nas tlačanov, ne zbudite s finančnimi in drugimi težavami.

S spoštovanjem, obupani zaposleni v Big Bang-u

PS: Vse zadeve se dajo preveriti v katerikoli naši trgovini. Prosil bi, da pismo nekje objavite ali posredujete naprej, ker gredo stvari samo še na slabše.”

Na vsebino pisma se je že odzvala tudi družba Big Bang, ki pa vse trditve v celoti zavrača. »Očitki iz anonimnega pisma niso resnični, so v celoti in dokazljivo neutemeljeni ter zlonamerni. Podatek, da je število zaposlenih v prodajalnah tretjino ali celo polovico nižji kot v preteklosti, nikakor ne drži. Prav tako ni resnična navedba iz anonimnega pisma o znižanju plač«, so zapisali in dodali, da so »vsi zaposleni v Big Bangu letos dobili izplačan regres v višini 940,58 EUR, ki je bil v celoti izplačan na transakcijske račune zaposlenih.«

Odgovor družbe Big Bang v celoti objavljamo v nadaljevanju:

»Očitki iz anonimnega pisma niso resnični, so v celoti in dokazljivo neutemeljeni ter zlonamerni. Podatek, da je število zaposlenih v prodajalnah tretjino ali celo polovico nižji kot v preteklosti, nikakor ne drži. Prav tako ni resnična navedba iz anonimnega pisma o znižanju plač.

Zaposlenim po kolektivni pogodbi v letošnjem letu plače niso bile znižane. Nasprotno, delu zaposlenih so bile plače ob novi sistematizaciji delovnih mest v letu 2020 povišane. Minimalna bruto plača v Big Bangu znaša 950 EUR in presega z zakonom določeno minimalno plačo. Na osnovno bruto plačo se obračunajo še dodatki in morebitne nagrade za delovno uspešnost. Trenutne povprečne bruto plače zaposlenih v maloprodaji v Big Bangu so za 13 odstotkov višje kot so bile septembra lani.

Big Bang tudi ni »izkoristil« situacije s pandemijo za zmanjševanje števila zaposlenih. Nasprotno, vsi ukrepi, ki smo jih sprejeli po razglasitvi epidemije, so bili v prvi vrsti namenjeni prav ohranitvi čim večjega števila delovnih mest med in po krizi. Na današnji dan je v Big Bangu 363 zaposlenih, kar je 5 odstotkov manj kot septembra 2019. Ob tem pa se je število vhodov kupcev v trgovine v primerljivem obdobju znižalo za več kot 10 odstotkov, kar pomeni, da je v povprečju kupcem na voljo celo večje število svetovalcev. Vsekakor je usmeritev Big Banga, da zagotavlja čim boljše storitve za stranke. Interne procese spreminjamo na način, da bodo prodajalci imeli več časa za kupce in bodo razbremenjeni administrativnega dela.

Vsi zaposleni v Big Bangu so letos dobili izplačan regres v višini 940,58 EUR, ki je bil v celoti izplačan na transakcijske račune zaposlenih. V času razglašene epidemije in zaprtih občinskih meja so bile vse poslovalnice Big Bang seveda zaprte, posledično pa je bil pomemben del naših zaposlenih napoten na čakanje oziroma na delo od doma. V tem času smo imeli z zaposlenimi redno in odprto komunikacijo, saj smo želeli, da so obveščeni o vsem aktualnem dogajanju. Zaposlenim smo skladno z dogovorom s sindikatom podaljšali možnost koriščenja lanskih dopustov, omogočili izrabo viškov ur, po koncu letnega referenčnega obdobja pa smo zaposlenim tudi izplačali viške ur.

Big Bang nadaljuje z izvajanjem dolgoročne strategije in skladno z njo izvaja aktivnosti in investicije za razvoj podjetja. Med drugim smo letos odprli novo trgovino v trgovskem centru Aleja v Ljubljani ter trgovino Huawei v trgovskem centru City park v Ljubljani, prejšnji teden smo odprli prenovljeno trgovino v Novem mestu, v četrtek pa odpiramo prenovljeno in povečano trgovino v Kamniku. Dejstvo je, da se obisk trgovin, tudi zaradi pandemije, zmanjšuje, zato pa so ti obiski bolj premišljeni. Nakupe v fizičnih trgovinah vse bolj dopolnjujejo nakupi prek spleta. Vendar nadaljevanje zastavljenih prenov naših trgovin jasno kaže, da smo trdno prepričani, da so sodobne fizične prodajalne z usposobljenim osebjem ključ za dolgoročni razvoj podjetja.

Covid-19 je dokaz, da se spremembe dogajajo, na njih pa moramo biti pripravljeni. Zaposleni se vsak dan prilagajamo navadam našim kupcev in temu, da smo tam, kjer nas potrebujejo. Zato smo v Big Bangu kot prvem slovenskem trgovcu uvedli možnost video nakupovanja oziroma video spletno svetovalnico, prek katere svetujemo in pomagamo našim kupcem. Prav tako smo okrepili dodatne storitve in lastno dostavo. Slednjo smo v času epidemije v Big Bang še nadgradili in v Ljubljani denimo že omogočamo hitro dostavo izbranih izdelkov v roku treh ur, z razvojem na tem področju pa seveda še nismo zaključili.«

COMMENTS

Wordpress (0)