TikTok: Naprodaj ena najuspešnejših platform družbenih medijev na svetu z milijardo uporabnikov v 140 državah – Zakaj je algoritem TikTok tako učinkovit? – TOPNEWS.si

TikTok: Naprodaj ena najuspešnejših platform družbenih medijev na svetu z milijardo uporabnikov v 140 državah – Zakaj je algoritem TikTok tako učinkovit?

TikTok: Naprodaj ena najuspešnejših platform družbenih medijev na svetu z milijardo uporabnikov  v 140 državah – Zakaj je algoritem TikTok tako učinkovit?

Ameriški zakonodajalci  so odobrili prodajo TikTok-a, da bi ohranil delovanje v ZDA. Včeraj je ameriški predsednik Joe Biden podpisal zakon, katerega cilj je  zakonsko prisiliti
spremembo lastništva TikToka, potem ko ga je ameriški senat potrdil z veliko večino.

Direktor podjetja TikTok s sedežem v Singapurju je včeraj napovedal, da bo sprožil pravni postopek zaradi novega ameriškega zakona, ki ga sili v prekinitev povezav s kitajskim matičnim podjetjem ByteDance, sicer bo priljubljena aplikacija v ZDA prepovedana. “Ne skrbite, nikamor ne gremo. Še naprej se bomo na sodiščih borili za vaše pravice. Dejstva in ustava so na naši strani in pričakujemo, da bomo zmagali,” je v posnetem sporočilu na TikToku dejal direktor aplikacije za izmenjavo videoposnetkov Shou Zi Chew.

“Da ne bo pomote, to je prepoved. Prepoved TikToka, ki izključuje tudi vas in vaš glas. To je seveda razočaranje, vendar ni nujno, da bo odločilno. To je predvsem ironično, saj svoboda izražanja na TikToku odraža iste ameriške vrednote, zaradi katerih so ZDA svetilnik svobode, je dejal Shou Zi Chew. Ob tem je uporabnike pozval, naj lobirajo proti zakonu. TikTok, ki ima 170 milijonov uporabnikov, je že več let tarča kritik Washingtona. Številni uradniki, tako na desni kot na levi menijo, da platforma Pekingu omogoča vohunjenje za uporabniki v ZDA. Tiskovni predstavnik kitajske diplomacije Wang Wenbin se je danes na vprašanje o novem ameriškem zakonu zgolj skliceval na načelno stališče glede tega vprašanja.

Marca je tiskovni predstavnik kitajskega ministrstva za trgovino He Yadong pozval Washington, naj spoštuje pravila tržnega gospodarstva in navedel, da bo Peking sprejel vse potrebne ukrepe za zaščito svojih legitimnih pravic in interesov.

DW preučuje možnosti za prodajo, kdo ima finančno moč, da kupi TikTok, in kakšne ovire nastanejo pri nakupu takšne družbene mreže. Naprodaj je ena najuspešnejših platform družbenih medijev na svetu z milijardo uporabnikov v 140 državah. Kdor želi pridobiti TikTok, bo moral obvladati minsko polje odnosov med ZDA in Kitajsk Sliši se kot dober posel za nekoga z ambicijami in denarjem. Toda TikTok v kitajski lasti ni le aplikacija za deljenje kratkih videov. To je pojav, ki spreminja družbene medije in način komuniciranja ljudi.

Trditve glede skrbi za nacionalno varnost v Združenih državah ne olajšajo stvari. Poleg tega so protekcionistični odnosi in čustva do Kitajske na splošno postali temni in kongres si hitro prizadeva, da bi prisilil podjetje. Ameriška vlada zdaj vidi TikTok kot več kot le zabavo – je platforma za novice in informacije, ki se lahko uporablja tudi za propagando. ZDA so imele desetletja omejitve glede tujega lastništva tradicionalnih medijev, kot so radijske ali kabelske postaje; za oblikovalce politike so omejitve za TikTok logična posledica 21. stoletja.

TikTok morda čaka na viteza v sijočem oklepu, da reši svoj posel v ZDA. Vendar pa je nabor razpoložljivih kupcev majhen in Elon Musk je že zaposlen s predelavo X, prej znanega kot Twitter . Na koga se še lahko obrnejo? Kaj se bo zgodilo s 170 milijoni uporabnikov v ZDA, če TikTok preprosto ne bo mogoče prodati? To ni prvič, da je TikTok v bloku možne prodaje. Donald Trump je že leta 2020 poskušal z izvršnim ukazom prisiliti ByteDance, lastnika TikToka, da proda hčerinsko podjetje ameriškemu lastniku. Zdelo se je, da je dogovor z Oraclom blizu, vendar so ta prizadevanja propadla, prav tako poskus, da bi aplikacijo obdržali zunaj trgovin z aplikacijami.

Od takrat TikTok pravi, da se je zelo potrudil, da bi izbrisal podatke o ameriških uporabnikih s strežnikov ByteDance in vse te informacije premaknil na strežnike s sedežem v ZDA, kar imenuje Project Texas. To bi teoretično moralo preprečiti, da bi bili podatki v rokah kitajskega nadzora.

Številni strokovnjaki, kot je Milton Mueller, strokovnjak za kibernetsko varnost na tehnološkem inštitutu Georgia v Atlanti, po pregledu vseh dokazov dvomijo, da obstaja resnična varnostna grožnja. Kljub temu se številni ameriški politiki ter vladne obveščevalne in varnostne agencije ne zdijo pomirjeni in želijo zadevo dvigniti na višjo raven.Kdo bi želel kupiti TikTok?Če upoštevamo vse to, nakup celotnega – ali samo ameriškega dela – TikToka ne bi bil običajna poslovna transakcija. To bi bilo geopolitično minsko polje. Bi bil ByteDance še vedno večinski delničar, ki bi odločal v ozadju? Kdo bi zagnal in posodobil njegov močan algoritem?

Mueller, ki si TikTok ogleda večkrat na teden, meni, da je prodaja “teoretično možna, a zelo zapletena in malo verjetna.” Dodal je, da “kitajska vlada tega morda ne bo dovolila in ni jasno, kaj se pridobi ali celo kaj to pomeni, da se proda ‘del’ globalno povezane storitve družbenih medijev.” Zdi se, da je ByteDance pripravljen na pravni boj . Kitajska vlada je bila s svoje strani zadržana. Lahko pa bi poskusili preprečiti prodajo s prepovedjo izvoza tehnologije, ki stoji za aplikacijo. Brez njegovega algoritma bi bil TikTok manj privlačen.

Poleg tega je težko postaviti meje in preprečiti dostop do nečesa tako prostoživečega, kot je aplikacija. Trgovine z aplikacijami bi morale blokirati vse nove prenose in posodobitve za tiste, ki jih že imajo. Obstaja tudi kratka časovnica. Mueller se je nedavno pogovarjal s številnimi ljudmi iz TikToka, ki pravijo, da tehnična ali operativna odsvojitev ne deluje v tako kratkem času. Imeli bi šest mesecev, “medtem ko je odsvojitev Grindrja iz drugega kitajskega podjetja trajala eno leto,” je dejal.

Izzivi se kar kopičijo. Vsaka prepoved v Ameriki bi zagotovo vodila do ustavnih izzivov prvega amandmaja. “Govor bi bil zatrt uporabnikom iz ZDA, ne tujcem ali kitajski vladi,” je dejal Mueller. Potem je tu še cena. Več analitikov meni, da bi kljub vsem težavam lahko podjetje TikTok v ZDA prodali za več kot 50 milijard dolarjev (45,8 milijarde evrov). Obstaja le nekaj podjetij, ki bi si lahko privoščila toliko, kot Apple , Amazon, Google , Meta, Microsoft ali Netflix.

Nekatera od teh podjetij bi se nato znašla na udaru protimonopolnih uradnikov zaradi lastništva preveč pomembne tehnologije. Druga možnost je, da se TikTok v celoti ali delno odcepi kot neodvisno podjetje, ki kotira na borzi. Ali pa bi lahko posegli velikani zasebnega kapitala s sedežem v ZDA.

Po glasovanju v predstavniškem domu marca je nekdanji minister za finance Steven Mnuchin dejal, da si prizadeva sestaviti skupino vlagateljev, ki bi prevzeli podjetje, ne da bi objavil kakršne koli podrobnosti. Ironično, Mnuchin je bil eden od ljudi, ki so si prizadevali za prodajo pred štirimi leti, ko je bil član kabineta Donalda Trumpa.

Predstavniški dom ZDA je sprejel zakon, ki bi lahko prepovedal TikTok

Vendar na koncu ne gre za dober posel ali celo nacionalno varnost, pravi Milton Mueller. “Je kmet v širšem tekmovanju moči med ZDA in Kitajsko, izkorišča pa se tudi zaradi simboličnih razlogov.” “Enačenje komercialne aplikacije za družbene medije z vohunjenjem in imenovanje singapurskega izvršnega direktorja TikToka za agenta kitajske komunistične partije je očitno netočno,” vendar se dobro prodaja tako republikancem kot demokratom, “ki vidijo ZDA kot udeležene v tekmovanju s Kitajsko, da obdržijo Hegemonija ZDA,” je dejal.

Izsiljevanje prodaje lastništva bi tudi postavilo nevaren precedens, ki bi ga lahko druge vlade uporabile proti ameriškim družbenim medijem.

Na koncu Mueller pričakuje, da bo tak digitalni protekcionizem vodil do “manjše konkurence in inovacij na trgu družbenih medijev.” In vedno obstaja naslednja grožnja nacionalni varnosti. Morda električna vozila kitajske proizvodnje ali baterijski sistemi? Povračilni ukrepi se morda nikoli ne bodo končali.

Torej, koga zanima? zaključuje DW.

COMMENTS

Wordpress (0)