Rop pri belem dnevu – Kdo je omogočil Grkom, da so za drobiž prišli do deleža v Planet TV-ju, zdaj pa dobesedno pokradli državo za 18 milijonov evrov – TOPNEWS.si

Rop pri belem dnevu – Kdo je omogočil Grkom, da so za drobiž prišli do deleža v Planet TV-ju, zdaj pa dobesedno pokradli državo za 18 milijonov evrov



Rop pri belem dnevu – Kdo je omogočil Grkom, da so za drobiž prišli do deleža v Planet TV-ju, zdaj pa dobesedno pokradli državo za 18 milijonov evrov

Lastnike in upravo grške Antenna Group sem po sili razmer spoznal še preden so sploh vstopili v Planet TV, saj so leta 2010 in 2011 iskali priložnost za vstop na slovenski medijski trg. Gre za ladjarje, bogato grško družino Kyriakou, njihov “core business” je sicer ladjarstvo, z mediji pa se ukvarjajo bolj priložnostno, predvsem zaradi grškega “nacionalnega športa”. Grki namreč investirajo dobičke v medije, da si »zmanjšajo davčno osnovo« visokih prihodkov ladjarstva. Številke pa gredo v milijarde evrov.

Theodore M. Kyriakou

Ko sem svojim kolegom na Balkanu omenil, da imam nove poslovne partnerje Grke, so me opozarjali, da če si mislil, da te lahko najbolj “nategnejo” na Balkanu, si se zmotil – Grki so veliko hujši. Čeprav smo bili že praktično blizu podpisa pogodbe, so Grki po domače rečeno “zavohali kri”, saj je istočasno državni Telekom ustanavljal televizijo Planet TV.

Zgodbo o tem, kako in zakaj je nastal Planet TV, na tem mestu ne bi pogreval. Morda zgolj za razumevanje konteksta povem, da je Rudolf Skobe leta 2012 na vsak način hotel postati predsednik uprave Telekoma, vendar je bila takrat na oblasti vlada Janeza Janša.

Da bi si pridobil podporo desnice, ji je Skobe takrat velikodušno ponudil v zameno “desno” televizijo Planet TV. A kaj, ko je volitve leta 2011 dobil Zoran Jankovič in prav stvar, ki so jo naredili Grki, je bila, da so z zasebnim letalom takoj odleteli k zmagovalcu volitev Zoranu Jankoviću in že kmalu pozabili na Janšo in to kljub temu, da je pozneje sestavil vlado.

Ekipo, tako imenovanih “desnih novinarjev”, ki so jo sestavili na Planet TV na čelu z Rajkom Geričem, pa so kmalu razgradili. Bolj ko se je bližal konec vlade Janeza Janše, bolj je televizija kot tanker spreminjala smer plutja iz desne v sredino in na koncu na levo.

O ozadju nastanka Planet TV in prevzemu večinskega deleža televizije Planet TV s strani Grkov bi seveda lahko napisal knjigo, saj so televizijo delali v takšni naglici, da so na koncu ugotovili, da imajo zgolj licenco za distribucijo v zemeljskem omrežju, torej v kablih, ne pa tudi v Multiplexu – po zraku oziroma v antenah. Vendarle o tem kdaj drugič.

Pavel Stanchev, direktor Planet TV po združitvi

Glede na to, da je Planet TV nastal tako, kot vsi veliki državni projekti v stilu, če hočeš ukrasti malo denarja potem si izmisli majhen projekt, če pa hočeš ukrasti veliko denarja pa si izmisli velik projekt.

Tako se je denar iz Telekoma, ki je praktično od nastanka do danes financiral Planet TV delil “šakom i kapom” in ni čudno, da so od nastanka do danes “naklepali” 60 milijonov minusa, kar pomeni, da je torej televizija vredna 0, oziroma minus 60 milijonov.

Telekom Slovenije in Antenna Group sta skupno družbo, ki je upravljala televizijski program Planet TV, ki ga je leta 2012 začelo izdajati Telekomovo hčerinsko podjetje TSmedia, ustanovila februarja 2013. Konec leta 2016 je Telekom delež v tej družbi s prevzemom deleža od TSmedie in dokapitalizacijo povečal na 66 odstotkov. Telekom je torej v Planet TV, ki ima vsako leto večmilijonsko izgubo, vložil že več kot 70 milijonov evrov.

In kaj se je zgodilo na koncu. Včeraj je odjeknila novica, da je arbitražno sodišče v Švici ugotovilo, da je družba Antenna Slovenia pravilno uveljavila prodajno opcijo v družbi Antenna TV SL in tako Telekomu Slovenije za 34-odstotni delež v tej družbi, ki je vreden nič, naložilo plačilo kupnine v vrednosti 17,595 milijona evrov.

Telekom je imel namreč z grško družbo Antenna Group sklenjeno škodljivo pogodbo, ki jo je seveda podpisal Rudolf Skobe, prvi nadzornik pa je bil razvpiti Borut Jamnik. Po pogodbi mora od Grkov kupiti njihov delež, torej tretjino v skupni družbi Antenna TV, ki izdaja Planet TV.

Ko je Antenna Group želela izstopiti iz lastništva, se s Telekomom nista mogla dogovoriti o znesku plačila za približno tretjinski delež.

Da je bila to absolutno pogodba škodljiva za Telekom seveda ni treba posebej poudarjati, saj se vidi iz aviona in v vsaki normalni državi bi za tak denar že bile hišne preiskave in delu bi že bil NPU. Ne samo zaradi škodljive pogodbe z Grki, ampak tudi zaradi tega, da bi ugotovili kam je poniknilo približno 70 milijonov denarja državnega Telekoma, ki je preko oglaševanja v glavnem financira delovanje televizije.

Telekom in Grki so se namreč menjavali v lastništvu, za financiranje televizije je v glavnem skrbel Telekom, grška Antena pa je skrbela za upravljanje pa tudi za nakazila denarja v tujino. V medijih so se namreč omenjali astronomski mesečni zneski nakazil v Amsterdam na Nizozemsko. Denar je odtekal tudi v Srbijo, saj so večino bogatih in preplačanih produkcij šovov, serij in oddaj producirali prav preko srbskih produkcijskih hiš. Če se bo kdo v prihodnje lotil forenzične revizije finančnih tokov v Planet TV, bodo, ne samo letele glave uprave in nadzornikov, ampak bo kdo od njih zagotovo pristal v zaporu.

Grki so, ne glede na slabe poslovne rezultate televizije, leta 2017 hoteli svoj delež prodati Telekomu za 17,5 milijona evrov, kar je za Telekom absolutno previsoko vrednotenje. To bi namreč pomenilo, da je celotna družba Planet TV vredna 53 milijonov evrov.

Po pisanju Financ so Grki družbo, ki je imela konec leta 2018 nekaj manj kot 12 milijonov evrov negativnega kapitala, cenili na 88 milijonov evrov, Telekom pa na 17 milijonov evrov. Mimogrede naj spomnimo, da se je recimo Pro Plus podajal za 130 milijonov evrov z neprimerljivo višjo gledanostjo, da ne govorimo o poslovnih rezultatih, kjer ima Pro Plus sedemkrat večje prihodke od Planet TV-ja. Ni torej logično, da bi bil Planet TV vreden nekaj 10 milijonov manj kot Pro Plus.

Vendar so se Grki seveda na začetku zavarovali s škodljivo pogodbo za Telekom in izkoristili “put out” opcijo za katero pa ni jamčil Planet TV ampak lastniki, torej Telekom Slovenije in paradoksalno je, da bo na koncu za Skobeta usoden prav Planet TV s katerim si je “kupil” vstopnico za prevzem mesta predsednika uprave. Pri tem seveda ne mislim na zamenjavo Skobeta in prvega nadzornika Jamnika, saj se je to že zgodilo, ampak na morebitno odškodninsko in kazensko odgovornost uprave in nadzornikov.

“Skladno z medsebojno pogodbo sta bili pripravljeni cenitvi družbe, tako od Telekoma kot od Antenne Slovenia. Ker je bila razlika v ceni velika, smo v Telekomu cenitvi ugovarjali, ker se strankama ni uspelo dogovoriti glede primerne vrednosti tretjinskega deleža in je drugi družbenik vložil zahtevo za arbitražo s sedežem v Ženevi,” so včeraj potrdili tudi pri Telekomu Slovenije.

Sodišče je razsodilo v prid Grkom, Telekom pa bo moral plačati še pravne storitve. Družbo je pred arbitražnim razsodiščem zastopala švicarska odvetniška pisarna Umbricht. “Stroški zastopanja in ekonomskih ter pravnih strokovnjakov, ki jih je angažirala odvetniška pisarna, so znašali 1,2 milijona evrov, taksa za arbitražo 200.000 evrov, skupni stroški nasprotne stranke 1,1 milijona evrov, zamudne obresti do danes pa 2,8 milijona evrov,” so dodali pri Telekomu. Na koncu bodo torej za vse plačali več kot 20 milijonov evrov, kar je dve tretjini dobička Telekoma.

Telekom je očitno odlična molzna krava, pri kateri vsak, ki ima pet minut časa in dobre odvetnike, vloži tožbo in zahteva milijonske odškodnine. Znano je namreč, da je Telekom nedavno moral plačati Juretu Krču lastniku T2-ja 50 milijonsko odškodnino ne da bi bilo javnosti sploh pojasnjeno – zakaj? Nato sledi mediacija, kjer so vedno zmagovalci znani odvetniki, ki že leta zastopajo Telekom in ki so predestinirani za to, da se v zaprtem “prijateljskem” krogu dogovorijo, seveda na račun Telekoma, in si pri tem “odrežejo največji kos mesa”.

Morda zato samo droben namig nadzornikom in upravi naj za božjo voljo vendarle zamenjajo odvetniške ekipe, saj ni mogoče legalizirati vsakega ropa “dobesedno pri belem dnevu”. Ob tem je zanimivo koliko odškodnin in predvsem komu je plačal Telekom v zadnjih letih. Predvsem pa kdo so bili odvetniki pri omenjenih tožbah. Že rahlo preverjanje bo pokazalo, da so v tem poslu vedno eni in isti ljudje, ki že leta služijo milijone na račun Telekoma.

Mali delničarji že zahtevajo odgovore, jutri pa naj bi o tem razpravljali na nadzornem svetu Telekoma. V Društvu Mali delničarji Slovenije so zato od uprave Telekoma javno zahtevali, naj delničarjem odgovori na vprašanja o tem, kdo so odgovorne osebe v tej zgodbi. Odgovor je tudi brez nadzornega sveta na dlani. Za to sta odgovorna Rudolf Skobe kot predsednik uprave in Borut Jamnik kot prvi nadzornik , ki je vsa ta leta nadzoroval poslovanje Telekoma.

Pri tem ne smemo pozabiti, da je Telekom v državni lasti. Država je imela konec septembra v njem 62,54-odstotni delež, Slovenski državni holding 4,25-odstotnega. Kapitalska družba je v družbi obvladovala 5,59 odstotka delnic, individualni domači in tuji delničarji 13,36 odstotka delnic, domače finančne družbe in skladi 4,11 odstotka, tuje pravne osebe 5,94 odstotka in domače pravne osebe 3,75 odstotka.

KOMENTARJI

TOPNEWS (0)