Anonimka o primeru korupcije in klientelizma na najvišjem državnem nivoju – Razkrivamo, kako je varovanka Boruta Jamnika Irena Prijović zamižala pri “privatizaciji” Uradnega lista s strani odvetniške pisarne Potočnik Prebil
Se še spomnite afere, ki je stresla državo do temeljev, ki jo je sprožil klic generalnega sekretarja LMŠ Braneta Kralja predsednice nadzornega sveta Uradnega lista Irene Prijović in njenih izjav o “brutalnem pritisku”, s katero se je pred manj kot mesecem in pol začel “lovopust” in najbolj brutalni spopad omrežja Boruta Jamnika z vladajočo garnituro. Afera je spravila na noge celotno državo, zaradi nje pa se je moral z mesta generalnega sekretarja stranke posloviti Brane Kralj.
Prijovićeva je v prijavi KPK-ju in nadzornikom SDH-ja zapisala, da jo je 21. avgusta letos poklical Kralj in ji naročil, da “država pričakuje imenovanje Šoltesa za direktorja Uradnega lista, in zahteval poročanje o kadrovskem postopku njemu mimo in pred kakršno koli komunikacijo s SDH”.
Predsednik vlade Marjan Šarec je kmalu zatem odslovil Kralja, namignil na klientelizem drugje ter dejal, da klic ni bil tako “brutalen”, kot se je to prikazovalo. “Kralju tudi verjame bolj kot tistim ljudem, ki verjetno zadeve ne bi prijavili, če bi klical nekdo prave sorte,” je ob napovedi zamenjave Kralja na vrhu stranke LMŠ dejal premier in ravnanje Kralja ocenil kot naivno neizkušeno in nepravilno.
Zgodba pa ima kot vedno še drugo temno plat, ki jo razkriva avtor anonimne prijave, v kateri razkriva primer korupcije med državno družbo Uradni list in odvetnicama Majo Koršič Potočnik ter Majo Prebil.
Uradni list, ki ima letno okoli 2,5 milijona prihodkov, od tega pa več kot polovico prihodkov nameni za storitve in za plače. Velik del od tega pa gre po podatkih Erarja za izplačila iz Uradnega lista RS Odvetniški družbi Potočnik in Prebil – 159.894,26 EUR brez izvedenega javnega naročila. Avtor anonimke predvideva, da izplačila od Uradnega lista prejemata Maja Potočnik in Maja Prebil od Uradnega lista tudi kot fizični osebi.
V uvodu sicer avtor ugotavlja, da se je “v zadnjem mesecu razplamtela polemika glede navedb predsednice nadzornega sveta državne družbe Uradnega lista RS d.o.o. Irene Prijović glede imenovanja novega direktorja Uradnega lista RS d.o.o., ki je v 100 % lasti države. A to je le vrh ledene gore”.
V nadaljevanju piše, “očitno je, da se želi še nadalje prikrivati nezakonito delovanje te državne družbe, ki jo preko Prijovićeve obvladuje Jamnik. Dejstvo je, da predsednica nadzornega sveta Uradnega lista d.o.o. ve oziroma bi morala vedeti za vsa dogajanja v Uradnem listu d.o.o., pa teh zadev ne problematizira in ne ukrepa.
Navedemo lahko zgolj en primer izrazito klientelističnega ravnanja Uradnega lista RS d.o.o., ki je v 100 % lasti države. V zadnjih letih si ga je izrazito “sprivatizirala” pred tem popolnoma neznana Odvetniška pisarna Potočnik in Prebil (Maja Koršič Potočnik in Maja Prebil).
Ob vseh strokovnjakih v Sloveniji, Uradni list RS d.o.o., ki je državna družba praviloma na več področij sodeluje zgolj z Majo Potočnik in Majo Prebil in njima kot programskima vodjema v celoti prepušča izbor predavateljev ter izbor sopiscev priročnikov.
Na kakšni osnovi in kdo ima od tega koristi? Glede na življenjepis obeh predavateljic pred začetkom njunega sodelovanja z Uradnim listom d.o.o., je v Sloveniji nedvomno veliko bolj kompetentnih strokovnjakov. lzvajalcev za sodelovanje pri seminarjih ali pisanju priročnikov pa ne izbira Uradni list d.o.o., ternveč to vršita Maja Potočnik in Maja Prebil. Na kakšni osnovi? Glede na življenjepis obeh predavateljic je v Sloveniji nedvomno veliko bolj kompetentnih strokovnjakov.
Uradni list RS d.o.o. kot državna družba tako dejansko deluje le po navodilih Maje Potočnik ter Maje Prebil in kot podpora te odvetniške pisarne. Kdo ima od tega korist? Odvetnici Maja Potočnik in Maja Prebil v imenu Uradnega lista RS d.o.o. sami določata, kdo bo lahko sodeloval pri seminarjih, pisal priročnike, Uradni list RS d.o.o. zgolj tej pisarni oziroma imenovanima omogoča izvedbo predavanj, ju reklamira, nadalje predvsem njima omogoča pisanje knjig, priročnikov, hkrati je postal založba za izdajanje predvsem njunih knjig, ravno tako le ti dve osebi določata, kdo sploh sme predavati na določenih predavanjih ali sodelovati pri pisanju knjig. V zadnjih letih je Uradni list RS tako postal zgolj izpostava Odvetniške pisarne Potočnik in Prebil, in ni odveč vprašanje, kdo botruje tej odločitvi Uradnega lista RS d.o.o. ter kaj je v ozadju.
Odvetniška pisarna Potočnik in Prebil si je v zadnjem obdobju docela uzurpirala Uradni list RS, ugotavlja avtor, ki trditve dokumentira s številnimi dokazi.
Podatki Erar izplačila iz Uradnega lista RS Odvetniški družbi Potočnik in Prebil – 159.894,26 EUR brez izvedenega javnega naročila (pri čemer gre še predvidevati, da izplačila od Uradnega lista prejemata Maja Potočnik in Maja Prebil od Uradnega lista tudi kot fizični osebi…).
Očitno torej je, da nadzorni svet Uradnega lista RS d.o.o. ne opravlja nalog skladno s svojimi dolžnostmi, saj je Uradni list RS d.o.o. postal založba in organizator dogodkov predvsem za dve privilegirani osebi, to je Majo Koršič Potočnik in Majo Prebil. Vse to pa odpira mnogo težja vprašanja, tudi kazensko pravne odgovornosti in kaznivih dejanj oškodovanja javnih sredstev in zlorabe uradnega položaja ali pravic, nenazadnje pa tudi potrebo po zamenjavi nadzornikov, vključno Prijovićeve. V pričakovanju, da se bo z očitno spornim delovanjem državne družbe Uradni list RS d.o.o. nemudoma prekinilo, v nadaljevanju povzemamo nekaj dokazil glede zgornjih navedb.
Uradni list d.o.o., ki je v 100 % lasti države in država posredno subvencionira pisanje priročnikov, organizacijo seminarjev, je celotno delovanje prepustil njima, kar je popolnoma nezakonito. Da odvetnici Maja Koršič Potočnik in Maja Prebil to natančno vesta, dokazuje že zgolj pregled njunega intervjuja z Uradnim listom RS, objavljen 6.7.2016, Peti kongres javnega naročanja – intervju s programskima vodjema.
V tem intervjuju Uradni list Majo Potočnik in Majo Prebil povpraša: Kako so bili izbrani predavatelji kongresa?
ln Maja Prebil odgovori: Pri predavateljih sva se odločili, da bova kot kriterij uporabili samo strokovnost in specializiranost predavateljev za posamezno temo ter da se ne bova ozirali na druge kriterije, ki pogosto vodijo v izbiro predavateljev. Pravo javnih naročil je po eni strani zelo zahtevno področje, po drugi strani pa opažamo poplavo t.i. strokovnjakov, ki bi želeli opravljati svetovalne storitve iz tega področja.
doc00154620191001073729-1doc00154620191001073729-2
doc00154620191001073729-3
doc00154620191001073729-4
doc00154620191001073729-5
doc00154620191001073729-6
doc00154620191001073729-7
doc00154620191001073729-8
doc00154620191001073729-9
doc00154620191001073729-10
doc00154620191001073729-11
doc00154620191001073729-12