Brez “odobritve” Bruna Koreliča ne bo drugega tira – TOPNEWS.si

Brez “odobritve” Bruna Koreliča ne bo drugega tira

Brez “odobritve” Bruna Koreliča ne bo drugega tira

Pisalo se je ne tako davno leto 2008, ko je Luka Koper na svoji spletni strani objavila sporočilo, da je kupila 10 odstotni delež logitičnega holdinga Trade Trans Invest. Celotno operacijo je vodil takratni predstavnik Luke Koper na Madžarskem Tomaž Jamnik, sicer brat nekdanje poslanke SD Brede Pečan oziroma stric najbolj vplivnega človeka v državi Boruta Jamnika. Tukaj pa pridmo do ključnega človeka, ki je v ozadju vseh dogajanj povezanih z Luko Koper in sicer do Bruna Koreliča in njegovega posinovljenca Boruta Jamnika. Tomaž Jammik je takratni upravi tudi predstavil predsednika uprave holdinga TTI Dieterja Kassa. Operacija ne bi bila nič posebnega, če ne bi za delež v sicer slovaški firmi Trade Trans Invest s sedežem v Budimšešti plačali okoli 25 milijonv evrov, kar je bilo vsaj petkrat precenjena vrednost. Nekateri poznavalci pa trdijo, da delež ni bil vreden niti milijon evrov. Ko se te dni razne civilne iniciative in uprava Luke Koper pogovarjajo z ministrom za infrastrukturo in njegovim državnim sekretarjem, bi Cerarjevi pravzaprav najkrajšo pot do drugega tira naredili, če bi se pogvarjali direktno z Brunom Koreličem, ki je v ozadju vseh dogajanj v Luki Koper in veliko vprašanje je, ali si Bruno Korelič in ljudje okrog njega drugega tira res želijo, ali pa kot že tolikokrat zgolj preiskušajo, ali bolje rečeno, kar rušijo sedanjo vlado. Neformalno naj bi Korelič preko posrednikov upravljal s podjetjem Adria-Tow, storitve Vleke in Asistiranja ladij in plovil, d.o.o. Koper, kar je potem, ko so iz Luke Koper izrinili hrvaški Brodospas, finančno precej donosen posel. Intimna opcija Koreliča in njegovih ljudi je namreč, da se Koper veže preko Trsta na Trbiž in ne  preko Divače na Ljubljano.

Vendar gremo po vrsti, najprej se vrnimo na sporočilo za javnost Luke Koper z dne 09.09.2008:

Luka Koper je kupila 10% delež logističnega holdinga Trade Trans Invest

“Predsednik uprave Luke Koper, d.d. Robert Časar in predsednik uprave holdinga TTI Dieter Kaas sta danes v Kopru podpisala pogodbo o nakupu 10% deleža TTI s strani Luke Koper. S tem si je koprska družba zagotovila vplivni položaj (mesto v upravi in mesto v nadzornem svetu) v mednarodni skupini, ki upravlja s 14 logističnimi terminali v vseh vzhodnih in srednje evropskih državah. Ti so samo v lanskem letu skupaj pretovorili okoli 41 milijonov ton tovora. Gre za mrežo terminalov na območju, ki je s tržnega vidika izredno zanimiva za Luko Koper, ki namerava postati vodilni pristaniški in logistični sistem za države srednje in vzhodne Evrope….

TTI s sedežem v Bratislavi ima 750 zaposlenih in je v letu 2007 ustvarilo približno 760 mio EUR prihodka in 25 mio EUR čistega dobička. Z Luko Koper ga veže solastništvo v podjetju Adria Terminali, ki upravlja z nastajajočim distribucijskim in logističnim centrom v Sežani.

Skupaj z madžarskim podjetjem MAV Cargo pa sta obe družbi tudi solastnici podjetja Rail port Arad, ki upravlja s kontejnerskim terminalom v Romuniji”, konec sporočila.

Če pustimo ob strani, da naj bi tako takratno vodstvo Luke Koper “opralo” 25 milijonov evrov, za kar je Robert Časar dobil sodni postopek, je v celotni zgodbi zanimivo madžarsko podjetje MAV Cargo, to podjetje sicer ni izrecno omenjeno v zapisniku slovensko-madžarske delovne skupine o drugem tiru. V zapisniku na preliminarnih pogovorih so Madžari konkretno omenili interes podjetja Gysev Cargo Zrt.

Slednje je že pred tremi leti v Sloveniji ustanovilo podjetje Ar Adria. V njem so odgovorne osebe prvi človek Gyseva, prvi človek povezane družbe TTI, kamor je Časarjeva uprava vložila 25 milijonov evrov. V Ar Adriji je tudi Časarjev nekdanji poslovni mag, Milan Pučko.

Zanimivo je, da je madžarski zunanji minister Peter Szijjarto, na skupni tiskovni konferenci skupaj z ministrom Erjavcem, dejal, “da je Luka Koper najpomembnejše pristanišče za Madžarsko, zato je v njenem interesu, da se pristanišče in železniška povezava do njega razvijata…V interesu madžarskega gospodarstva je, da bi madžarska podjetja čim hitreje dosegla Luko Koper. Madžarski izvoz iz leta v leto raste. Lani in predlani smo podrli vse rekorde in velik del tega blaga je šel skozi Koper.”

Madžarska je po besedah ministra projekt izgradnje drugega tira pripravljena podpreti finančno, a pod pogojem, da bodo v investiciji sodelovala tudi madžarska podjetja. Pričakujejo tudi dostop do Luke Koper za madžarske prevoznike tovora in dolgoročni najem zmogljivosti v pristanišču za madžarska podjetja. Potrdil pa je, da gre za okoli 200 milijonov evrov.

Ali konkretno madžari zahtevajo pod a.”prednostni dostop do Luke Koper, recimo dolgotrajni najem”, pod b. drugi tir bi gradila tudi madžarska podjtja in pod c. skupni holding z madžarskim železniškim prevoznikom.

Vrnimo se na podjetji Ar Adria železniški prevozi d.o.o, kjer je lastnik Gyusev Cargo ZRT, direktor pa Viczian Akos Attila in kjer dela tudi Milan Puško, ki je vodil BTC logistični terminal v Sežani, preden ga je Luka Koper odkupila in preplačala za cca 3 mio evrov. Pučko je bil tam kot pravijo naši viri nekakšen Časarjev mefisto. Pečat Bruna Koreliča, tako na omenjenem podjetju preko Milana Puška, kot tudi v podjetju Ardria Terminali, kjer je Korelič svoj vpliv na celotno operacijo izvedel preko Tomaža Jamnika, je neizbrisen. Madžari pa so prav preko ljudi Bruna Koreliča posredno vstopili v lastništvo Luke Koper.

Zanimivo pa je, kako Bruno Korelič svoj vpliv uporablja tudi pri drugemu tiru, na katerem so si zlomile zobe vse dosedanje vlade in to prav preko medijskega izpostavljanja in histeriranja, kako je je drugi tir pomemben in da brez njega ne gre več niti minute. Kar sicer drži, vendar histerija, ki so jo ustvarili mediji, je neobičajna in nevarna, predvsem za vlado Mira Cerarja, ki se lahko sesuje prav na paradnem projektu drugega tira.

Medtem, ko mediji po eni strani delajo histerijo okoli drugega tira, pa po drugi strani ta isti mediji ispostavljajo nasprotovanja madžarskemu kapitalu, kar pomeni, da pade celotna finančna konstrukcija in drugega tira ni, saj bi tako ostali brez madžarskega kapitala in brez evropskih sredstev. Cerarjeva vlada pa brez mandata. In prav v tem je paradoks celotnega dogajanja povezanega z drugim tirom.

logo-topnews (1)

 

 

COMMENTS

Wordpress (1)
  • comment-avatar
    Nata 7 let

    Znana so imena, znani so kraji, znane so pogodbe !!
    Neznano je samo ime junaka, ki si bo upal dregniti v ta osir !!
    Ker pa se vsak boji za svoje mickeno želo, se ne bo zgodilo nič.
    Torej – vemo, pa predvsem vedo – tisti pri koritu, da je v naši državi še veliko srebrnine.
    Ki jo bodo lahko ropali še naprej !!
    Daje ironija še večja. Ravno ti, ki jim Evropa ni bila po meri, sedaj na veliko pretakajo evropski denar ?????
    Barabe