Svet SDS je v Šentvidu pri Stični na kateri med drugim obravnaval predlog sprememb statuta SDS v delu, povezanem s članstvom. S spremembami naj bi poslance Anžeta Logarja, Evo Irgl in Dejana Kaloha, ki niso podpisali zaveze o zvestobi SDS, črtali iz članstva oz. jim dali status podpornikov.
To po navedbah pomeni, da se Logarjevi namigi, da bi se na naslednjem kongresu čez leto dni utegnil potegovati za predsednika SDS, ne bi mogli uresničiti.
Izvršilni odbor SDS je 6. februarja zaradi vprašanj, ki jih je na vodstvo stranke naslavljalo članstvo, poslanski skupini predlagal, da vsi poslanci SDS v sedmih dneh podpišejo izjavo. Z njo bi se zavezali, da bodo do konca aktualnega sklica DZ delovali kot člani SDS in člani strankine poslanske skupine.
Tak predlog so podali po tistem, ko je izvršilni odbor ob napetostih med stranko in Logarjem zaradi njegovega političnega delovanja in udejstvovanja v Platformi sodelovanja konec lanskega leta ocenil, da ni več dvoma, da Logar ustanavlja svojo stranko. Predsednik SDS Janez Janša je zatem v glasilu stranke tudi javno izpostavil dogovor poslanske skupine, naj Logar do konca leta “razčisti in uredi statusne zadeve”.
Izjavo, v kateri so se zavezali, da bodo do konca mandata tako v DZ kot zunaj njega delovali kot člani SDS in člani strankine poslanske skupine, je podpisalo 24 od 27 poslancev stranke. Nista pa je podpisala Logar in Irgl, ki sta med soustanovitelji Platforme sodelovanja. Prav tako je ni podpisal Kaloh. Vsi trije so bili zatem izključeni iz vseh delovnih teles DZ.
Po veljavnem statutu je posameznik lahko črtan iz članstva, če kandidira na konkurenčni listi kandidatov ali če se po izvolitvi na funkcijo poslanca ali svetnika
Spoštovani.
Svet Slovenske demokratske stranke je na današnji seji sprejel Ocene, sklepe in stališča SDS o volitvah v Evropski parlament 2024.
Kot je po seji povedal predsednik Sveta SDS Zvone Černač, je Slovenska demokratska stranka na volitvah v Evropski parlament dosegla prepričljiv zmagovit rezultat tako v številu dobljenih glasov kot v številu osvojenih mandatov in sama osvojila več poslanskih mandatov kot vse tri stranke vladajoče koalicije skupaj. Poleg tega je SDS prvič v svoji zgodovini dosegla rezultat preko 30%, glede na delež osvojenih mandatov pa je SDS dosegla enega najboljših rezultatov med vsemi listami in strankami, ki so v državah članicah EU sodelovale na volitvah v EP 2024 ter prispevala 4/5 delež k najboljšemu posamičnemu nacionalnemu rezultatu v politični skupini EPP.
Kot je še izpostavil predsednik Sveta SDS, je Slovenska demokratska stranka pravočasno oblikovala močno kandidatno listo in kot prva predstavila volilni manifest s pogledi stranke na prihodnost EU. SDS je v času volilne kampanje vztrajala na vsebinski razpravi o prihodnosti EU, zaradi težnje vladne koalicije in njihovega medijskega monopola, da namesto o prihodnosti Slovenije v EU vsili razpravo o marihuani, evtanaziji in Palestini, pa je bila prisiljena voditi predvolilni spopad tudi na bojišču, ki so ga vsilili drugi.
Svet SDS predvideva, da bo katastrofalen poraz strank vladajoče koalicije zelo verjetno vplival na dogajanje v drugem polčasu mandata. Na eni strani bo to verjetno vplivalo na dolžino tega mandata, na drugi strani pa Svet SDS ocenjuje, da bo to še povečalo nesposobnost vladajoče koalicije za reševanje odprtih vprašanj. Kot je izpostavil Zvone Černač, je možnost predčasnih volitev večja, kot je bila kdajkoli v zadnjih dveh letih.
Celoten dokument Ocena, sklepi in stališča SDS o volitvah v Evropski parlament 2024, ki je bil soglasno sprejet na današnji seji Sveta Slovenske demokratske stranke, se nahaja v priponki.
Z lepimi pozdravi,
Služba za odnose z javnostmi SDS
Svet Slovenske demokratske stranke je na svoji 16. seji dne 15.6.2024 sprejel:
Ocene, sklepe in stališča
SDS o volitvah v Evropski parlament 2024
Na podlagi poročil DVŠ in razprave na 16. seji Svet SDS:
Ugotavlja, da je
SDS na volitvah v Evropski parlament junija 2024 dosegla prepričljiv zmagovit rezultat tako v številu dobljenih glasov kot v številu osvojenih mandatov;
SDS sama osvojila več poslanskih mandatov kot vse tri stranke vladajoče koalicije skupaj;
SDS prvič v svoji zgodovini dosegla rezultat preko 30%;
SDS glede na delež osvojenih mandatov dosegla enega najboljših rezultatov med vsemi listami in strankami, ki so v državah članicah EU sodelovale na volitvah v EP 2024;
SDS prispevala 4/5 delež k najboljšemu posamičnemu nacionalnemu rezultatu v politični skupini EPP;
SDS dosegla zmagovit rezultat s skupnimi napori vseh članov SDS ter lokalnih odborov, ki so bili aktivni v kampanji in pred njo, izjemnim angažmajem celotne ekipe kandidatov in njihovih sodelavcev v sami kampanji, izvirnimi pristopi SDM v kampanji, izpostavljenemu angažmaju obeh dosedanjih poslancev SDS v EP v zadnjem mandatu ter s pomočjo sinhroniziranih aktivnosti PS SDS v DZ ter svetniške skupine v DS.
II.
Ocenjuje, da
Je SDS pravočasno oblikovala močno kandidatno listo in kot prva predstavila volilni manifest s pogledi stranke na prihodnost EU;
Je SDS v času volilne kampanje vztrajala na vsebinski razpravi o prihodnosti EU;
Je bila SDS zaradi težnje vladne koalicije in njihovega medijskega monopola, da namesto o prihodnosti Slovenije v EU vsili razpravo o marihuani, evtanaziji in Palestini, prisiljena voditi predvolilni spopad tudi na bojišču, ki so ga vsilili drugi;
Je tranzicijska levica skušala v zaključku volilne kampanje neuspešno koncentrirati glasove k Svobodnjakom, da bi tako dobila vsaj relativnega zmagovalca volitev;
Je bila SDS tudi v tej volilni kampanji soočena s tradicionalnim negativnim, izključevalnim pristopom tranzicijske levice po vzorcu »levica dobro, desnica zlo«, ki pa mu večina volivcev tokrat ni nasedla;
Je tranzicijska levica v času volilne kampanje ponovno zlorabila državne institucije za vmešavanje v kampanjo, saj je depolitizirana policija izvedla racijo na sedežu Nove24, pošiljala pozive na zaslišanje kritičnim novinarjem, tožilstvo je vložilo obtožnico zoper nekdanjega direktorja UKOM in TV Slovenija, sodstvo je najavilo nov sodni proces zoper predsednika SDS, tajnega policijskega sodelavca pa so uporabili pri organizaciji »ekstremistične proti migrantske « skupine SOS in jo javno pripisovali SDS;
so bile prvič v zgodovini volitev v Evropski parlament v Sloveniji v volilni kampanji v podporo vladni tranzicijski levici izjemno močno angažirane levičarske nevladne organizacije, ki so bogato financirane iz tujine in iz državnega proračuna, hkrati pa niso prijavile volilne kampanje in so izven nadzora Računskega sodišča RS;
SDS samo delno uspela s svojimi zahtevami za pregledne in poštene volitve, ki jih je Svet SDS oblikoval na svoji 15. seji. DVK je obljubila, da na naslednjih volitvah ne bo več nezakonitih predčasnih volišč izven volilnega okraja, medtem ko so bile ostale zahteve zavrnjene. SDS bo zato vložila spremembe Zakona o volitvah v DZ in Zakona o volilni in referendumski kampanji, s katerimi bo natančneje urejen nadzor ter sprotno štetje glasovnic na predčasnem glasovanju. Izpeljali bomo potrebne postopke za vnovično vzpostavitev volišč, ki so bila v preteklosti ukinjena predvsem na podeželju.
III.
Predvideva,
Da bistveno bolj uravnotežen Evropski parlament ne bo več podpiral tranzicijske levice pri zlorabah vladavine prava in zatiranju svobode govora, zato nastajajo dobri pogoji za bolj uspešno obrambo slovenske demokracije;
Da bo v novem sklicu Evropskega parlamenta zmagovalna EPP na koncu procesa oblikovala širšo, uravnoteženo koalicijo, ki bo sledila jasno izraženi volji volivcev po bolj preudarni politiki EU in v kateri bo tudi najmanj ena politična skupina iz konservativnega pola EP;
Da bo poraz vladnih strank na volitvah v Evropski parlament zelo verjetno vplival na dolžino drugega polčasa mandata vlade in Državnega zbora ter da so ob dnevno dokazovani nesposobnosti vladne koalicije za reševanje odprtih vprašanj predčasne volitve zelo verjetne;
Da obstaja velika verjetnost hitenja vladne koalicije pri ustavnih spremembah, kjer želijo s podporo N.Si vpeljati tajno imenovanje sodnikov ter ukinitev volilnih okrajev;
IV.
Naroča
Vsem Občinskim in Mestnim odborom SDS, da natančno analizirajo volilne rezultate na vsakem volišču v svoji občini posebej ter ugotovijo vzroke za odstopanja od občinskega ali državnega povprečja, analizo sprejmejo na seji svojih IO in jo najkasneje do 15.7.2024 posredujejo IO SDS;
Izvršilnemu odboru, da pripravi vse potrebno za začetek postopka evidentiranja kandidatov za volitve v Državni zbor ter na julijski seji oblikuje Državni volilni štab za volitve v DZ;
Strokovnemu svetu SDS, da do 31.10.2024 pripravi predlog volilnega programa za naslednji vladni mandat;
Poslanski skupini SDS, da oceni položaj, ki je nastal v Državnem zboru po drastičnem kršenju poslovnika ter svoje delo prilagodi situaciji, v kateri ni več pravil, ki bi veljajo za vse enako. Prav tako naj PS SDS v sodelovanju s Strokovnim svetom prilagodi svoje vsebinsko delovanje možnosti hitrejših predčasnih volitev.
Predsednik Sveta SDS
Zvone Černač