“Predstava se mora nadaljevati” – Kako je Aleš Hojs, v skici slikarja Arjana Pregla, prepoznal “norčevanje iz pričevanj žrtev spolnih nasilnežev…”
Aleša Hojsa je kot številne pretreslo “srhljivo pričevanje Maje Megla nekdanje partnerke pokojnega Romana Uranjeka, ki je v Reporterju dejala , da je Uranjek “v Smodeju našel idealnega družabnika z deviantnimi nagnjenji”. “Menim, da ima njegovo čaščenje umetnosti povsem prozaične psihološke razloge,” je ocenila tudi Megla in pojasnila: če je umetnost na piedestalu in on v njej pomemben akter, je s tem tudi on na piedestalu. Ali drugače: če si pomemben v nečem, kar postavljaš za pomembnejše od vsega drugega, postaneš s tem tudi sam pomembnejši od drugih. “To narcisistično poveličevanje umetnosti ne služi umetnosti sami, temveč tistim, ki si v njej gradijo kariere in svojo pomembnost. Umetnost ne rabi tega narcisizma,” je med drugim dejala Megla.
"Kje je bila do sedaj", "zakaj ni prijavila takrat" je le oblika "ja, kaj se je pa tako provokativno oblačila" in je le spodbuda, da dekleta NE prijavijo posilstev in spolnega nasilja.
In ne, ženske niso krive, četudi imajo globoke dekolteje in četudi rabijo več časa za prijavo— Arjan Pregl 🇸🇮🎨🇸🇮🍄🇸🇮🔨🇸🇮☀️🇸🇮🐛🇸🧜♂️ (@PreglArjan) August 31, 2022
Aleš Hojs je izpoved Maje megle na Twitterju ocenil kot: “!Obvezno čtivo! Med drugim pove da,”Narcistično poveličevanje umetnosti ne služi umetnosti sami,temveč tistim,ki si v njej gradijo kariere in svojo pomembnost”, obenem pa do obisti razgali slovensko umetniško(slikarsko) srenjo”.
Srhljivo pričevanje Maje Megla!Obvezno čtivo! Med drugim pove da,”Narcistično poveličevanje umetnosti ne služi umetnosti sami,temveč tistim,ki si v njej gradijo kariere in svojo pomembnost”,obenem pa do obisti razgali slovensko umetniško(slikarsko) srenjo. https://t.co/wc9zLEmgKU
— Aleš Hojs (@aleshojs) August 30, 2022
“Ko vas bodo naslednjič prepričevali, da so slovenska moderna umetnost tudi barvni fleki na platnu ali korenje v vagini in riti, vedite, da to ne počno zato skrbi o naši “kulturni nerazgledanosti”.To počno,ker hočejo,da tudi v prihodnje to financiramo in tako polnimo njihova korita,” je Hojs obrnil ost kritike in prst usmeril uperil v Arjana Pregla. Hojs je v njegovi skici prepoznal norčevanje iz žrtev spolnih nasilnežev v aferi Smodej.
… reče človek, ki že dooolgo zelo udobno živi od državnega "korita" ljudem, ki za svoje delo služijo na trgu.
(Njegov osebni izbor umetnosti med 1000 različnimi razstavami na leto, pustimo pri miru.)
Aja, še to, moderna umetnost še je končala tam okoli leta 1960. Ni za kaj. pic.twitter.com/BQDOEdixCB— Arjan Pregl 🇸🇮🎨🇸🇮🍄🇸🇮🔨🇸🇮☀️🇸🇮🐛🇸🧜♂️ (@PreglArjan) August 30, 2022
“Takole se kvazi umetnik norčuje iz pričevanj žrtev spolnih nasilnežev…….Par dni nazaj je Smodeja@co. zagovarjal… Njegova “umetnost” je financirana iz davkoplačevalskega denarja,” je Aleš Hojs zapisal ob sliki skica, ki jo je Pregl sicer narisal v Londonu julija letos, ko v javnosti še ni bilo govora o aferi Smodej.
Vi ste en pritlehen podel lažnivec, že desetletja, za razliko od mene, plačevan iz javnega denarja.
Nikoli nisem zagovarjal Dušana Smodeja, iz žrtev se seveda ne norčujem, a vi, umetniško nepismeni dobro plačani koritniki bi mislili tudi, da sem ubil Kristusa, če bi ga naslikal.— Arjan Pregl 🇸🇮🎨🇸🇮🍄🇸🇮🔨🇸🇮☀️🇸🇮🐛🇸🧜♂️ (@PreglArjan) August 31, 2022
Ga. @IvankaKoprivc. Predavateljsko mesto na Likovni akademiji vas čaka.
Ko bo Maršal spet na oblasti.— Igor Pribac (@IgorPribac) August 31, 2022
Janšizem res ni fašizem. Fašizem je kazal veliko več razumevanja za modernistično umetnost.
Morda se Hojs in JJ trudita dokazati prav to.
(Sicer pa: kako se lahko julija norčuješ iz dogodkov, ki se zgodijo avgusta?) pic.twitter.com/VT9tRIw1Wz— Igor Pribac (@IgorPribac) September 1, 2022
Aja, zato danes tako rojijo troli, vrhovni je dal komado … pic.twitter.com/1yEGrbGdWU
— Arjan Pregl 🇸🇮🎨🇸🇮🍄🇸🇮🔨🇸🇮☀️🇸🇮🐛🇸🧜♂️ (@PreglArjan) August 31, 2022
G.Pregl, kaj predstavlja ta vaša risba? Inkotinenco slikarja ali je zajeto kaj več?
— Patriotka (@BiKamen) August 31, 2022
Jaz ga plačujem. V moji službi je. Iz davkov na moje prodane slike je plačan. Njegov delodajalec sem. … mogoče zato več razmišlja o meni, kot o svoji ženi. pic.twitter.com/BNjsJ5L3bR
— Arjan Pregl 🇸🇮🎨🇸🇮🍄🇸🇮🔨🇸🇮☀️🇸🇮🐛🇸🧜♂️ (@PreglArjan) September 1, 2022
Arijan Pegl je sicer v intervjuju za Reporter dejal, kako družbena omrežja vplivajo na prepoznavnost njegovega slikarstva ter slikarski renome in kako je prišlo do tega, da so zagovorniki določene politične opcije postali njegova »najbolj zvesta« publika. Razloži se je tudi, zakaj se je že pred leti odločil, da političnega komentiranja ne bo vključeval v svoja dela in zakaj so po njegovem mnenju zelo redki primeri, da je umetnost dobra in obenem še neposredna politična propaganda. Prepričan je tudi, da ima vsaka oblast do neke mere rada pod nadzorom umetnost, le da nekatere oblasti to počnejo neposredno, druge ne. Glede oznake, ki se pojavlja v javnosti, da je kritik Janeza Janše, pa je povdal, da je predvsem kaj drugega ter da je kritiziral marsikatero politiko, a je bila vlada Janeza Janše, kot pravi, tako ekscesna, da je bilo tega toliko več. Razloži je tudi, kako je nastala razstava Podobe, ki prihajajo in ki jo nekateri označujejo za precej eksplicitno, pa tudi to, zakaj je danes, ko je, modernizem že zgodovinsko gibanje, neumno trditi, da je edini pravi umetnik tisti, ki realistično naslika lonec in rože.
Kako je prišlo do tega, da so zagovorniki določene politične opcije postali »najbolj zvesta« publika slikarja @PreglArjan https://t.co/cCr0M4BtFd pic.twitter.com/sYZ0Pt6Z7o
— RevijaReporter (@RevijaReporter) August 31, 2022
Štih in Mahnič trdita, da pravim, da spolnih zlorab ni bilo?! Pritlehni lažnivi hijeni sta.
Nikoli nisem tega trdil. Spolne zlorabe najostreje obsojam.
Prav tako pa izkoriščanje posiljenih deklet za politično obračunavanje z Levico, vlado, mano … Nižje od SDS moralno ne gre. pic.twitter.com/wfaOW0vZWK— Arjan Pregl 🇸🇮🎨🇸🇮🍄🇸🇮🔨🇸🇮☀️🇸🇮🐛🇸🧜♂️ (@PreglArjan) August 31, 2022