“Predstava se mora nadaljevati” – Kako je Aleš Hojs, v skici slikarja Arjana Pregla, prepoznal “norčevanje iz pričevanj žrtev spolnih nasilnežev…” – TOPNEWS.si

“Predstava se mora nadaljevati” – Kako je Aleš Hojs, v skici slikarja Arjana Pregla, prepoznal “norčevanje iz pričevanj žrtev spolnih nasilnežev…”

“Predstava se mora nadaljevati” – Kako je Aleš Hojs, v skici slikarja Arjana Pregla, prepoznal “norčevanje iz pričevanj žrtev spolnih nasilnežev…”

Aleša Hojsa  je kot številne pretreslo “srhljivo pričevanje Maje Megla nekdanje partnerke pokojnega Romana Uranjeka, ki je  v Reporterju dejala , da je Uranjek “v Smodeju našel idealnega družabnika z deviantnimi nagnjenji”. “Menim, da ima njegovo čaščenje umetnosti povsem prozaične psihološke razloge,” je ocenila tudi Megla in pojasnila: če je umetnost na piedestalu in on v njej pomemben akter, je s tem tudi on na piedestalu. Ali drugače: če si pomemben v nečem, kar postavljaš za pomembnejše od vsega drugega, postaneš s tem tudi sam pomembnejši od drugih. “To narcisistično poveličevanje umetnosti ne služi umetnosti sami, temveč tistim, ki si v njej gradijo kariere in svojo pomembnost. Umetnost ne rabi tega narcisizma,” je med drugim dejala Megla.

Aleš Hojs je izpoved Maje megle na Twitterju  ocenil kot:  “!Obvezno čtivo! Med drugim pove da,”Narcistično poveličevanje umetnosti ne služi umetnosti sami,temveč tistim,ki si v njej gradijo kariere in svojo pomembnost”, obenem pa do obisti razgali slovensko umetniško(slikarsko) srenjo”.

 

“Ko vas bodo naslednjič prepričevali, da so slovenska moderna umetnost tudi barvni fleki na platnu ali korenje v vagini in riti, vedite, da to ne počno zato skrbi o naši “kulturni nerazgledanosti”.To počno,ker hočejo,da tudi v prihodnje to financiramo in tako polnimo njihova korita,” je Hojs obrnil ost kritike in prst usmeril uperil v Arjana Pregla. Hojs je v njegovi skici prepoznal norčevanje iz žrtev  spolnih nasilnežev v aferi Smodej.

 

 

“Takole se kvazi umetnik norčuje iz pričevanj žrtev spolnih nasilnežev…….Par dni nazaj je Smodeja@co. zagovarjal… Njegova “umetnost” je financirana iz davkoplačevalskega denarja,” je Aleš Hojs zapisal ob sliki skica, ki jo je Pregl  sicer narisal v Londonu julija letos, ko v javnosti še ni bilo govora o aferi Smodej.

 

 

 

Arijan Pegl je sicer v intervjuju za Reporter dejal, kako družbena omrežja vplivajo na prepoznavnost njegovega slikarstva ter slikarski renome in kako je prišlo do tega, da so zagovorniki določene politične opcije postali njegova »najbolj zvesta« publika. Razloži se je tudi, zakaj se je že pred leti odločil, da političnega komentiranja ne bo vključeval v svoja dela in zakaj so po njegovem mnenju zelo redki primeri, da je umetnost dobra in obenem še neposredna politična propaganda. Prepričan je tudi, da ima vsaka oblast do neke mere rada pod nadzorom umetnost, le da nekatere oblasti to počnejo neposredno, druge ne. Glede oznake, ki se pojavlja v javnosti, da je kritik Janeza Janše, pa je povdal, da je predvsem kaj drugega ter da je kritiziral marsikatero politiko, a je bila vlada Janeza Janše, kot pravi, tako ekscesna, da je bilo tega toliko več. Razloži je tudi, kako je nastala razstava Podobe, ki prihajajo in ki jo nekateri označujejo za precej eksplicitno, pa tudi to, zakaj je danes, ko je, modernizem že zgodovinsko gibanje, neumno trditi, da je edini pravi umetnik tisti, ki realistično naslika lonec in rože.

 

 

COMMENTS

Wordpress (0)