Uporabniška izkušnja predsednika uprave Gen-I Roberta Goloba z uporabo električnega avtomobila: “V zadnjih šestih mesecih se mi bilo treba niti enkrat ustaviti na Petrolu”
Podjetje Gen-I ima v svoji floti nekaj čez 35 avtomobilov in v celotnem podjetju Gen-I imajo 25 polnilnic. Morda sta dve 10 kilovatni, ostale so 22 kilovatne, se pravi napol hitre. Vendar dovolj hitre, da napolnijo tudi Teslo v štirih urah, pravi predsednik uprave Robert Golob in dodaja, da so dovolj hitre za to, kar potrebujejo. Po Golobovih besedah se je izkazalo, da je tudi za nekoliko daljše poti povsem dovolj polnjenje v garaži na sedežu skupine, kjer je bila nedavno tudi predstavitev nove storitev E-mobilnost, ki njihovim odjemalcem omogoča plačilo uporabe javnih polnilnih postaj za električna vozila prek rednih mesečnih položnic. Kot je povedal Golob se sam na delo vsak dan vozi sto kilometrov v eno smer in uporablja le polnilnico v službi, saj je doma nima. Kljub temu še nikoli ni potreboval vmesnega polnjenja na bencinskem servisu ali kje drugje:
“Jaz se vozim vsak dan 100 kilometrov v eno smer. Vsak dan. Ne rabim hitre infrastrukture na katerikoli črpalkah. Jih ne rabim. Če imaš razporejeno infrastrukturo v firmi ali doma, je dovolj. Doma je nimam, jaz jo imam samo v firmi in je dovolj za 200 kilometrov na dan. Ko pa grem na dopust, si bom pač posodil avto, v katerem se bom dobro počutil, pa četudi danes še mogoče ni električni. Če ne bi imel dovolj superchargerjev na poti. Tako, da je ta infrastruktura, o kateri govorimo, javna in ima sorazmerno omejeno uporabo na dolgi rok, ker večino potreb lahko pokriješ na teh dveh lokacijah. Danes, ko nekdo še nima polnilnice v bloku ali v službi, se mora posluževati napol hitre infrastrukture recimo “Gremo na elektriko” in ne potrebujemo hoditi na črpalko. Na črpalkah je popolnoma drugi tip uporabnikov, ki tam polni avtomobile.
Mi hočemo narediti ta most, če hočete, med tistimi, ki tega ne potrebujejo, in takih je 85 odstotkov uporabnikov v vseh normalno razvitih državah. V Sloveniji bo isto, saj je že v resnici.
Tako da ni problem, koliko polnilnic imaš, vprašanje je, koliko energije pretočiš na katerem tipu polnilnic. In tukaj je statistika povsem jasna in bo šla tudi Slovenija po tej poti, saj v resnici že gre,” dodaja Golob.
Glede na izkušnje uporabe električnega avtomobila na dopustu pa ti vsak od avtomobilistov pove: “Tak šop kartic, pa še nobena ne deluje,” dodaja Golob.
“Seveda se bomo povezovali, če se lahko povezujemo v Sloveniji, se bomo povezovali povsod. Bomo šli počasi, ker naš glavni namen je olajšati uporabniško izkušnjo na 85 odstotkih, ne na tranzitu. Odkrito povem, ko grem na dopust, se niti ne mučim z električnim avtomobilom. Rajši vzamem priključnega hibrida in se ne ukvarjam s tem, ker mi je to stokrat bolj enostavno. In je v tej vmesni fazi tudi izkušnja, ki jo imamo z zaposlenimi. Najbolj enostavno – imej električni avto za vsak dan. Trikrat na leto, ko greš na dopust, najemi priključnega hibrida in smo vsi rečni. Mi to zaposlenim omogočamo, vzamejo priključnega hibrida, ko gredo na dopust in smo vsi srečni. In se sploh ne rabimo ukvarjati s tem, ali kartice delujejo na dopustu ali ne in kje so polnilnice. Skratka gremo na črpalko, ampak samo takrat, ko gremo na dopust. V kasnejši fazi, seveda čez pet let, bo to popolnoma drugače, ampak danes je to najbolj pragmatična rešitev.
Tehnološko je zahtevno to, kar počnemo, ampak z vidika uporabnikov iščemo tisto, kar je najbolj enostavno, kar razume vsak. Jaz sem tu dobesedno “idiotski uporabnik” in če za mene velja in če je zame dobro, potem verjamem, da je to za vsakega, ker sem zelo “komot”.
“Mi se že povezujemo, ko razmišljamo o res ultra-hitrih, pravih ultra hitrih, ne teh 50 kilovatnih. Takrat se itak postavi vprašanje lokacij in takrat ni optimalna lokacij nobena od obstoječih, ampak so optimalne lokacije, ki so ali zelo blizu stikališča visokonapetostnega vira ali pa zelo blizu elektrarne. Seveda mora biti to zelo blizu avtoceste. Pa tudi to ni tak problem, je kar dosti kablov, ki gredo mimo avtocest. V resnici se bodo za ultra hitra polnjenja po mojem mnenju vzpostavljale nove destinacije, ne pa obstoječe. V to sem prepričan zaradi tega, ker omrežje ne bo vzdržalo na kateri koli od obstoječih črpalk, ne bo vzdržalo več kot dve ali tri in ne bo se splačalo graditi daljnovodov do črpalk. Nikoli, ampak bomo postavili polnilnice zraven daljnovodov, ker je to 100 krat ceneje.