Pred interpelacijo Karlu Erjavcu: Matjaž Han Levici očital, da ruši Karla Erjavca in vlado, Tomaž Terček pa SD-ju, da “ščije” po Levici
Poslanci so včeraj popoldne s 73 glasovi proti in 10 za ustavili zakonodajno pot predloga novele zakona o obrambi, po kateri bi morala vlada pri napotitvah slovenskih vojakov v mednarodne operacije in misije pridobiti soglasje DZ-ja. Predlog je vložila Levica, na dnevni red pa je bil uvrščen le tri dni pred interpelacijo proti obrambnemu ministru Karlu Erjavcu, kar je očitno ‘povzročilo visokooktansko razpravo in na plan so privrele vse frustracije med takoimenovano staro in novo Levico po evropskih volitvah, kjer je SD dobila dva poslanca, Levica pa ostala brez poslanca v evropskem parlamentu.
Minister za obrambo Karl Erjavec je v razpravi sicer dejal, da se vlada ne strinja s parcialnim reševanjem tega vprašanja. Prizadeva si, da bi razpravo o vprašanju napotitev opravili v okviru splošne razprave o resoluciji o strategiji nacionalne varnosti na parlamentarnem odboru za obrambo.Temu so pritrdili tudi v vseh vladnih strankah, ki so nasprotovale predlogu. Nasprotovanje so izrazili še v opozicijskih SDS in NSi. Podporo pa so poleg Levice predlogu izrekli samo še v SNS.
Kako razgreta je temperatura med poslanci v državnem zboru kaže pravzaprav celotni magnetogram seje, ki si ga lahko ogledate na tej povezavi.
Za dodatno nervozo predvsem pri predlagateljih novele zakona pri Levici je sprožil vodja poslanske skupine SD Matjaž Han, ki je Levici očital, da je spremembo zakona o obrambi, da bi o napotitvah vojske na mednarodne misije poslej odločal državni zbor, predlagali za rušenje Karla Erjavca in manjšinske vlade in da tega pa že ne bo podprl.
Intervencija Matjaža Hana je sprožila ostre replike pri poslancih Levice, predvsem pri Tomažu Terčku in Mihi Kordišu, ki sta zanikala, da je novela zakona namerno na dnevnem redu tik pred interpelacijo Erjavcu. Najbolj ostro pa so v polemiko zarezale besede Hana, da Levica, ki se je sicer sklicevala na podpisan dogovor petih koalicijskih strank, ki vsebuje določbo, da bodo “pristojnost napotitve Slovenske vojske v tujino v skladu z novelo zakona o obrambi prenesli na Državni zbor”, ni koalicijska stranka. Koalicijsko pogodb so podpisali predsedniki LMŠ, SD, SMC, DeSUS in SAB, medtem ko je Levica podpisnica posebnega dogovora o sodelovanju, ki pravi, da je koalicijska pogodba skupen temelj sodelovanja.
Tomaž Teček je v nadaljevanju Hanu dejal: “Karla Erjavca ti žagajo in ti rušijo, podobno kot Vebra, tvoji prijatelji iz energetskih skupnih rabot SDS, ker je to njihova, ne vem, teatralnost, ki se jo vsakič gredo. Tudi zaradi politične prestreljenosti Slovenske vojske nimamo slovenske vojske urejene tako, kot bi jo morali imeti urejeno. Žal se je pa še zgodilo, da je nekdo prišel v vreči z neke misije, ker je delal samomor, ampak ne bi o tem… Je tudi povezano s stanjem v Slovenski vojski, verjetno. Mi se zgolj hočemo resno pogovarjati o teh zadevah, mi Karla Erjavca niti omenjali nismo, pa kot izkušen politik veš, da bi se to lahko tudi ustavilo na odboru, pa se ni, pa navsezadnje imate tudi Židana, ki ima kar nekaj diskrecijske svobode, kako časovno nekaj umeščati. Lahko ti zdaj rečem, to smo naredili zato, da lahko Han napada Levico”.
Matjaž Nemec je prosil “gospoda Kordiša, da ne laže in ne omadežuje kolegov iz Socialnih demokratov in jaz prosim tovarišijo iz Levice, naj se raje osredotočijo nase, na svoj zakon in naj Socialne demokrate pusti pri miru. Kajti mi smo del vladne koalicije, želimo pomagati in delati. Medtem ko pa ste vi izven koalicije, samo kritizirate in nič ne delate”.
Nakar je sledila intervencija Franca Terčka, ki je SD-ju očital celo, da “ščije” po Levici: “Glejte, saj če bi se poslušali, zlasti stara in nova Levica onkraj tega, kdo bo po kom scal, kolega Matjaž, bi ugotovili, zakaj ima 17 držav to urejeno tako, kot mi predlagamo. In najbolj lepo je to v bistvu obrazložil Matjaž, da ga ne bom vedno kritiziral. Seveda tudi zaradi enega strahu njihovih parlamentov. A veste, odločati o tem, koga pošljem na neko misijo, ker je vedno seveda nevarnost, da ne prideš nazaj živ ali vsaj v nekem invalidnem položaju, če nekako mino zapelješ z ne ravno dobrim Oshkoshem, če odkrito lahko povem informacije, ki jih imam o testiranju le tega…
Če bi kaj morala biti odgovornost stare in nove levice, če čez to našo desnico že dvignemo roke je, ne da lulamo eni po drugem, da bom malo bolj vljuden, ampak da gremo v ena sodelovanja, kar počnejo neke bolj normalne dandanes evropske države. To leti predvsem na tebe Matjaž in tvoje”.
Da bo prišlo do napetosti in zaostrene retorike med takoimanovano novo in staro levico, je bilo mogoče napovedati po evropskih volitvah, ki sicer niso zamajale koalicije, pa vendar so se iz včerajšnje razprave pokazali odprti verbalni spopadi na fronti med SD-jem in Levico. To seveda ni ostalo neopazno pri opoziciji. Janez Janša je včeraj na Twitterju ob polemiki zapisal: “Stalinistična @levica se pravkar v #DZ spopada s sprenevedavo levico @strankaSD Med seboj se naslavljajo s tovariši. Eni bi @NATO razgradili od zunaj, drugi raje od znotraj. #frakcijskiboji”
Stalinistična @levica se pravkar v #DZ spopada s sprenevedavo levico @strankaSD Med seboj se naslavljajo s tovariši. Eni bi @NATO razgradili od zunaj, drugi raje od znotraj. #frakcijskiboji
— Janez Janša (@JJansaSDS) June 18, 2019
V primeru, da Levica ne bo uspela s predlogi, ki so jih zapisali v sporazumu o sodelovanju in v koalicijski pogodbi, pa bi utegnil v nadaljevanju s podporo Levice imeti probleme tudi premier Marjan Šarec.
Najbolj zanimive dele včerajšnje razprav objavljamo v spodnjem zapisu seje:
MATJAŽ HAN (PS SD): Ja, hvala.
“Zdaj, po dr. »Franjotu«, pa po »Mihu« nastopat ni najbolj enostavno, ampak vendarle, se bom skušal, se bom skušal izborit za besedo, da se me bojo zapomnil. Zdaj, dragi moji, da se vas spomnim – v petek imamo interpelacijo proti Karlu Erjavcu. Niti eden na tem svetu me ne bo »nahecal«, da ta zakon, s tema dvema členoma ni malo namenjen temu, da je treba Karla Erjavca malo disciplinirat. Nobeden. Ker, če bi nekateri resno mislili, se Zakon o obrambi, ki terja dve tretjini prisotnih, da ga sprejmemo, na drugačen način, v Državnem zboru vlaga, sprejema in na drugačen način o njem govori. To je ena stvar. Mi imamo samo dva člena, ki smo jih odprli v Zakonu o obrambi.
Drugo, če bi bili tovariši iz Levice ali pa, Franjo je rekel, »pubeci«, dosledni, bi napisal en člen v Zakon o obrambi in v tistem členu bi napisal, Slovenska vojska ne sme biti nameščena iz slovenskih meja. To bi napisali / oglašanje iz dvorane/ samo malo, to bi napisali in bi bili verodostojni, bom tezo naprej povedal, zakaj si tako mislim, ne? Drugo, še enkrat bom rekel… V petek je interpelacija proti Karlu Erjavcu. Izredne razmere so že 14 dni v Državnem zboru. Komisija za nadzor obveščevalnih služb se igra preiskovalko / oglašanje iz dvorane/
DR. FRANC TRČEK (PS Levica): / oglašanje v dvorani/ Levica nima članov v tej komisiji.
MATJAŽ HAN (PS SD): Mislim, a me lahko pusti gospod Franc, ki ga jaz neizmerno cenim, ker je neizmerno bister fant, ampak moraš biti tiho, kadar jaz govorim.
PODPREDSEDNIK BRANKO SIMONOVIČ: Dr. Trček, opozarjam vas na tretji odstavek 75. člena, ki določa, da govornika nihče ne moti med govorom, zato prosim / oglašanje v dvorani/, da spoštujete poslovnik.
MATJAŽ HAN (PS SD): Čas meni teče.
PODPREDSEDNIK BRANKO SIMONOVIČ: Hvala lepa.
MATJAŽ HAN (PS SD): Okej, malo mi je čas tekel, okej.
Govorim o izrednih razmerah v KNOVS. Kljuke si podajajo zdaj razni ljudje in tako naprej in zdaj je treba seveda Karl Erjavca na hitro očrniti, kako je v vsem v obrambi narobe in kako Karl Erjavec laže in kako so samo nekateri, ki so sicer liberalne stranke, ki se ukvarjajo z gospodarstvom in tako naprej edini pravi in poklicani, da govorijo kaj je prav in kaj narobe. In zdaj je seveda treba na nek način zrušiti to manjšinsko vlado, eno s šovom v KNOVS drugi s polaganje Zakona o obrambi, ki v osnovi vemo, da ni šans, da gre skozi. Ni šans. Tudi, če mi vsi podpremo, dragi moji, ne gre skozi. In še nekaj, če bi bili korektni do sebe, do svoje politike, bi napisali, da slovenski vojaki izven naših meja nimajo kaj delati. Pika. Zakaj Franjo tako mislim, iskreno? Prej si rekel o črnih vrečah. Hvala bogu, hvala bogu, da v vsej zgodovini odkar imamo Slovenijo ni nihče prišel nazaj v črni vreči,. Po nekih statistikah, ki jih naračunajo v vojski bi moralo biti že kar nekaj mrtvih vojakov. Se pravi, da so naši vojaki dobro usposobljeni, da imamo relativno dobro opremo v misijah. Hvala bogu imamo pa tudi nekaj sreče. In noben ni prišel. Zdaj si pa vi, moji dragi, predstavljajte, ko bi mi glasovali na preglasovanja, jas sicer še ne vem na kakšno preglasovanje, dvotretjinsko ali navadno večino bi glasovali tule, zdaj pa grejo lahko v misijo. Enega bi pripeljali nazaj v vreči, potem bi se pa tu v Državnem zboru iskali kdo je dal tisti glas večine, da je šel ta vojak v misijo in da so ga nazaj pripeljali v vreči. Jaz si tega, dragi moji, ne želim.
In zavajate, ko govorite o stroki. Mi smo govorili, stroka se vključi takrat, kadar se govori o vojaških vajah, ko mi pojma nimamo kako se mora vojak usposabljati. Kadar se govori pa o napotitvi vojakov je pa seveda politični čin, takrat se pa moramo politično odločati in jaz v tem Državnem zboru imam vendarle premalo, premalo ne samo znanja, premalo vseh informacij, da bom lahko na neko navadno večino pritisnil glas, da bo šel naš vojak v misijo. Se pravi »timing« mi je jasen, zakaj je Zakon o obrambi.
Drugo. Miha je rekel: Naši ljudje nimajo pojma o agendah, kaj je vojska, kaj gre ven. Naši ljudje še kako dobro vejo kaj je mir. In mi imamo tudi zaradi tega, da smo v NATO, tudi zaradi tega, da tako delamo imamo v tej državi mir, ki se ga premalokrat zavemo.
Matej je rekel: Premajhni smo, kaj nam nuca, brez veze, da hodimo ven. Ja zato, ker grejo nekateri naši vojaki, ki svoja življenja reskirajo in grejo ven tudi mi v tej Sloveniji bolj mirno živimo, dragi moji. Pa če gresta dva poskrbita skoraj za 2 milijona ljudi.
Tako, da moram reči, da sem včasih res razočaran, da se tukaj sploh na nek ideološki način pogovarjamo. Tako, da jaz tudi če o koalicijski, zdaj bom pa jaz govoril kot Matjaž Han, tudi če je v koalicijski 100-krat napisano, jaz to nikdar ne bom podprl. 100-krat je lahko napisano, ne bom podprl. Jaz ne. tega ne. Te zgodbe ne. Sicer pa vi koalicijske pogodbe sploh podpisali niste.
Tako, da jaz moram eno stvar reči. Z velikim veseljem, ali pa brez kančka slabe vesti bom danes glasoval proti, ker mi je zelo jasno, tako dolgo sem v politiki, zakaj je ta zakon 2 dni pred interpelacijo na državnem zboru in upam, da ima Karl dosti to kožo, da bo tudi to preživel.
Hvala”.
DR. FRANC TRČEK (PS Levica): Hvala za besedo.
“Poglej, ni lepo, kot bi ti rekel, jabolka pa hruške mešati skupaj. Prvič sem zelo jasno povedal, da iz Ustave izhaja, da bi to moralo biti tako urejeno. Ustave nisem pisal jaz.
Drugič. Karl Erjavec ti žegnja in ti ruši, podobno kot Veber, tvoji prijatelji iz energetskih skupnih rabot SDS, ker je to njihova, ne vem, teatralnost, ki se jo vsakič gredo. Tudi zaradi politične prestrelenosti Slovenske vojske nimamo slovensko vojsko urejeno tako kot bi jo morali imeti urejeno. Žal se je pa še zgodilo, da je nekdo prišel v vreči z neke misije, ker je delal samomor, ampak ne bi o tem… Je tudi povezano s stanjem v Slovenski vojski, verjetno. Mi se zgolj hočemo resno pogovarjati o teh zadevah, mi niti Karla Erjavca omenjali nismo, pa kot izkušenj politik veš, da bi se to lahko tudi ustavilo na odboru, pa se ni, pa navsezadnje imate tudi Židana, ki ima kar nekaj diskrecijske svobode kako časovno nekaj umeščati. Lahko ti zdaj rečem, to smo naredili zato, da lahko Han napada Levico. Veš, tako dobro jutro, ajde…”
MIHA KORDIŠ (PS Levica): Hvala za besedo, predsedujoči.
Ja imam repliko zaradi tega, ker se očitno nismo vredu razumeli. Zdaj namerno, nenamerno, to ne bom špekuliral. Prvič, v Levici načeloma ne nasprotujemo tistim napotitvah v tujino, ki so zgrajene znotraj organizacije Združenih narodov, imajo blagoslov organizacije Združenih narodov. Pač na načelni ravni so to določene napotitve o katerih smo se pripravljeni pogovarjati in smo jih pripravljeni sprejeti. Tako, da sta retorični vložek o tem kako bi morali drugače napisati ta naš zakon, Matjaž sorry, ne pije vode.
Druga stvar, kar se tiče gospoda Erjavca. Res, kakor je tovariš Franjo rekel, mi gospoda Erjavca sploh nismo na nobeni točki omenjali. Če ga pa zdaj, sedaj na to provokacijo moram omeniti, pa naj rečem naslednje. Gospod Erjavec je politični »serviver«. Je pragmatik in v osnovi, če želimo od gospoda Erjavca, da naredi pravo stvar, moramo zgolj poskrbeti, da bo dovolj močno pihalo iz leve, ne iz desne, pa se bo zgodilo tisto kar mislim, da se mora. Na sploh za zaključek je po mojem iz te zadnje razprave precej evidentno to kar sem že v svoji prvi intervenciji izpostavil, da SD precej dvolično v resnici po tiho podpira ameriški imperializem, podpira interese Zveze Nato, samo za razliko od recimo SDS, ki to pove naglas, SD poskuša opravi svoje roke in svoj obraz pred slovensko javnostjo z raznimi retoričnimi piruetami, ker nihče, ki ne podpira ameriškega imperializma, ne more z resnim obrazom stopiti pred kamere in zatrditi, da je Nato organizacija, ki zagotavlja mir. Mislim, če kaj, je ravno Zveza Nato agresivna organizacija in največja grožnja svetovnemu miru v temu trenutku in meče bombe po celem svetu. To ni organizacija, ki dela za mir.
Hvala.
PODPREDSEDNIK BRANKO SIMONOVIČ: Hvala lepa.
Postopkovno gospod Matjaž Nemec. Izvolite.
MATJAŽ NEMEC (PS SD): Spoštovani podpredsednik, jaz bi vas samo prosil, če opozorite konkretno gospoda Kordiša na njegove demagogije in laži. Gospod Kordiš, omenjate temo, da v kolikor dobi misija suport Združenih narodov, Evropskega unije, če sem prav razumel, potem je tudi Levica za to. Poskrbite za to, da po SD pljuvate, se opravičujem izrazu, ampak vam povem samo dva primera. V Maliju je zgodba Evropskega unije in v Libanonu je pa zgodba Združenih narodov oziroma generalni sekretariat Združenih narodov. Torej, tako spoštovani podpredsednik,…
PODPREDSEDNIK BRANKO SIMONOVIČ: Prosim, postopkovni predlog.
MATJAŽ NEMEC (PS SD):Postopkovni predlog je, da prosim gospoda Kordiša, da ne laže in ne omadežuje kolegov iz Socialnih demokratov in jaz prosim tovarišijo iz Levice, naj se raje osredotočijo nase, na svoj zakon in naj Socialne demokrate pusti pri miru. Kajti mi smo del vladne koalicije, želimo pomagati in delati. Medtem ko vi pa, izven koalicije, samo kritizirate in nič ne delate.
Hvala lepa. /oglašanje iz dvorane/
DR. MATEJ TAŠNER VATOVEC (PS Levica): Ja, okej, glede na / smeh/ glede na celotno situacijo seveda obstaja absurdno, absurdno je tudi to, minister, da ne želite niti v sklepnem delu te debate vsaj povedat, da se ne strinjate, še enkrat, ali pa mogoče, glede na trenutno debato, kakšen argument več. Ne vem, nekam molčeči ste danes, ni to v vaši naravi, tako da me preseneča.
Zdaj, tisto, kar je pa bil ključ oziroma bi moral biti ključ današnje razprave, je v bistvu, po eni strani, mislim, da smo proti zaključku razprave vedno bolj to videli, po eni strani status Državnega zbora. Kolegica iz SMC je rekla, da v bistvu je Vlada tista, ki bi morala imeti vse pristojnosti in da smo v Državnem zboru za to, da postavljamo vprašanja ministrom in ministricam. Mislim, da je to zelo tvegana in nevarna pot, je pa res, da se je status Državnega zbora v zadnjem mandatu, pa verjetno tudi že prej, se je začel zelo degradirat in to, da si sami sebi jemljemo določene pristojnosti v, tudi v raznih KPK primerih ali pa kaj podobnega, je zelo nevarno za pot demokracije v tej državi. To je ena stvar.
Druga, ključna ali »osiščna« točka, ki bi morala biti predmet današnje razprave, je pa neka stopnja demokratičnosti. Zdaj je Franc povlekel na dan še zgodbo o tem, da še vedno nimamo magnetogramov Vlade in Vlada je izrazito nedemokratičen organ oziroma netransparenten organ. Tam se za zaprtimi vrati odloča o resnih zadevah in gotovo je napotitev vojakov na neko tuje ozemlje, mislim da, eno od pomembnejših, glede na to da, če citiram: »gre za državotvorno področje v tej državi.«
Tako da, Državni zbor bi pravzaprav moral bit bolj udeležen v teh postopkih. Ne nazadnje ima večjo legitimnost, saj je neposredno izvoljen na volitvah, da bi o tem odločal. Ne glede na to, kot je rekel prej Matjaž, da bi morali sprejemati odločitve tudi o tem, ali se mogoče kdo ne bo več vrnil od koderkoli, ampak mislim, da bi ta pritisk tudi na poslance verjetno povzročil tisto kar je bilo nekje na začetku rečeno, se pravi, da bi morali o takšnih stvareh razmišljati bolj trezno in bolj razumno, kar se seveda zdaj ne dogaja.
Zdaj, govora je bilo o stroki. Mislim, da vsako gradivo tako ali drugače pride delno opremljeno s strani stroke v ta Državni zbor in ne predstavljam si, da bi Vlada pošiljala neko napotitev v misije v tujini na podlagi nekih pavšalih ocen ali česarkoli, ampak verjetno bi to prišlo kot vsakršno drugo vladno gradivo z nekimi ocenami, stališči, mnenji, itd., kar je v osnovi neka podlaga za kakršnokoli odločanje. Saj mislim, da tudi zakoni niso čisto vsi napisani kar tako čez palec, razen kakšnih tobačnih pa podobnih, ki so bolj kot ne lobistični, ampak pustimo zdaj to ob strani. Tako da, tisto kar pride na koncu in to je odločitev, je pa v vsakem primeru politično dejanje. Saj je tudi že kakšen vladni zakon zgodilo, da ga Državni zbor ni sprejel in te odločitve so vedno politične in ne morejo biti drugače kot politične in tudi danes bomo glasovali o neki odločitvi, ki nima prav veliko veze z neko strokovno javnostjo ali pa z nekimi strokovnimi argumenti, ampak je politična odločitev. Ali bo Državni zbor tisti, ki bo imel pristojnost, da napotuje vojake, je politična odločite. Politična odločitev, ki ste jo v koaliciji zapisali tudi v koalicijski sporazum in takrat v tisti sobi so bili pogajalci tako SD tako Desusa, tako LMŠ, tako SAB in smo bili prisotni tudi mi, ko smo se pogovarjali o tem ali bi sodelovali ali pa dali podpis pod to koalicijsko pogodbo. Pa takrat recimo mislim, da je bil, dr. Pikalo ni rekel, ja, ja, mi smo absolutno proti temu, da bi to počeli. Tako, da gre tudi za zavezo političnih strank, ki tvorijo trenutno vladno koalicijo k temu, da se to vprašanje reši na tak način. Se pravi, tako da se, tako kot je bila zapisana novela v prejšnjem mandatu, pristojnost javno poda oziroma prenese iz Vlade na Državni zbor. In kot rečeno, tukaj ne nazadnje je tudi Ustava tista, ki na nek način narekuje ali pa usmerja v to smer. In pravzaprav gre tudi za to, koliko resno se misli stvari, ki se jih zapiše. Zdaj, če je bilo to v koalicijsko pogodbo dodano zato, ker je to mogoče navzven izgledalo všečno ali pa zato, ker se je razumelo, da bo to kakorkoli olajšalo kakšno drugo odločitev, je potem to, in to sem že danes izpostavil, dajanju obljub ali pa zavez s figo v žepu. In tisto kar je ključno še enkrat je to, da bi s takšnim postopkom javnosti, predvsem prebivalkam in prebivalcem dali možnost, da so seznanjeni v naprej oziroma preden se odločitev zgodi z nameni, ki jih ima Slovenska vojska, Ministrstvo za obrambo ali kdorkoli, s tem kakšne so zahteve, zaveze, pričakovanja, predvsem Zveze Nato. Matjaž je prej rekel, da bi morali zapisati, da nimajo naši vojaki kaj iskati v tujini. S tem se ne strinjamo v Levici. Imamo misije, Organizacije združenih narodov, ki so bistveno bolj koristne od teh Natovih ekspedicij, so dejansko miroljubne ali humanitarne in tam je prav, da seveda tudi sodelujemo. Pri določenih intervencijah kot smo jih tudi videli pred kratkim, kjer gre recimo za francoske interese v neki regiji, za britanske, ameriške ali pa katere druge, mislim pa, da tukaj noben pri zdravi pameti ne bi mogel podleči nobeni argumentaciji. Tako da, mislim, da gre tukaj za nek javni interes, za neko ključno vprašanje ali ima javnost pravico izvedeti kam želi država pošiljati svoje vojake in na koncu bi seveda morala tudi odločitev ali pa pač politična ocena se opirati nat o vprašanje. Tako da, mi smo to predlagali, mislim, da ne preuranjeno. Kot rečeno, noben od trenutnih dokumentov ni predvideval neke široke razprave o tem, tudi Resolucija o strategiji nacionalne varnosti je bila že krepko v postopku preden je na predlog SDS bila izglasovana javna predstavitev mnenj, tako da tudi tu je bolj kot ne neko iskanje razlogov zakaj ne podpreti tega zakona oziroma začetka tega postopka in zakaj se sploh ne pogovarjati o teh vprašanjih. Ampak okej, to smo že videli. Zaveze so bile, ali pa neka načelna stališča so vila podana, ampak zelo hitro se požrejo ali pozabijo.
Skratka, mi vztrajamo, da je to dobra rešitev. Vztrajamo pri tem, da s tem ko smo se ljudje vstopimo v NATO to še ni bila bianco menica za to, da lahko NATO diktira karkoli in da moramo mi temu slediti in vztrajamo pri tem, da je to politična odločitev, ki je odločitev v korist predvsem državljank in državljanom, tako da mi bomo seveda ta zakon podprli, vi pa imate še približno pol ure, da premislite.
DR. FRANC TRČEK (PS Levica): Hvala lepa za besedo.
Glejte, saj če bi se poslušali, zlasti stara in nova Levica onkraj tega, kdo bo po kom scal, kolega Matjaž, bi ugotovili zakaj ima 17 držav to urejeno tako, kot mi predlagamo. In najbolj lepo je to v bistvu obrazložil Matjaž, da ga ne bom vedno kritiziral. Seveda tudi zaradi enega strahu njihovih parlamentov. A veste, odločati o tem koga pošljem na neko misijo, ker je vedno seveda nevarnost, da ne prideš nazaj živ ali vsaj v nekem invalidnem položaju, če nekako mino zapelješ z ne ravno dobrim Oshkoshem, če odkrito lahko povem informacije, ki jih imam o testiranju le tega. tudi zaradi tega je to urejeno in seveda, če se ta pomembna politična odločitev, kar vedno je napotitev lastne vojske v tujino prenese na parlament je to neka malo drugačna in bolj resna debata. A veste, ker ministri so bolj prolazno pojavo oziroma saj so bili – Karl Erjavec je tu izjema – kot pa poslanke in poslanci nekih resnih parlamentov. Strokovnjaki tudi nekam grejo pa lahko rečejo, da niso imeli dovolj strokovnih podlag, da jih ne vem, Sova jim ni dala ustrezen intel ali pa v bistvu vojaška varnostna. In tudi zaradi tega je to tako urejeno v resnih državah, ki mislijo same sebe. Prvič.
Drugič. Potem pa dajmo to drugo alinejo 124 člena črtati iz Ustave. Ker še enkrat ponavljam: je protiustavno.
Tretjič. Imamo drugo Vlado, ki je še vedno brez magnetograma. Skratka niti za nazaj ne bomo mogli preverjati, za razliko od kakšnih angleških, francoskih še kakšnih vlad, kar je kolega Bevk lepo omenil, zakaj in kako so se oni odločili. A veste, jaz ne vem, berem biografijo Kissingerja, biografijo, ki jo je napisal šef analitike francoskega zunanjega ministrstva o Zbigniewu Brzezinskem. Ravno zaradi tega, ker so taki magnetogrami dandanes lahko zelo jasno berem kakšne probleme so imeli v Vietnamu pa kako se je šel Kissinger tajno pogajati v Pariz. Mislim, veste, po 30 letih skoraj je že skrajni čas, da se mi nehamo zajebavat. Ali se gremo resno državo ali se boste šli takšna kupčkanja še malo naprej? In tu je razlika, dajmo odkrito med Levico in staro politiko. V prejšnjem mandatu je na nas bevskal SDS po nalogi. Jaz sem moral pitbula nazaj izigravati. Očitno v tem mandatu bo bevskal SD. Prvo polovico tega meseca sem bil v glavnem po tujini. Evropa je na nekem robu normalnosti ali nenormalnosti. Če bi kaj morala biti odgovornost stare in nove levice, če čez to našo desnico že dvignemo roke je, ne da lulamo eni po drugem, da bom malo bolj vljuden, ampak da gremo v ena sodelovanja kar počnejo neke bolj normalne dan danes evropske države. To leti predvsem na tebe Matjaž in tvoje. To je naša odgovornost. In, veste, vsi tako radi govorite o varnosti. Slovenija je najbolj nevarna slovenska politika že ves čas. In to je zgodba. Mi smo pa prišli, seveda, mi pa neke teme odpiramo, ki vam ne odgovarjajo, kar ste se malo ohljebili, kot bi rekli v jeziku moje matere, v neka stanja v katerem ste in bi radi do penzije tu sedeli. In vam vsaka sprememb škodi. Pa več kot polovica tega, kar mi predlagamo v bistvu, ne vem, predlaga Merkolova v Nemčiji, predlagajo, ne vem, SDS-ovci se hvalijo, kako osebno Kurza poznajo določeni v Avstriji, pa berem to čtivo, pa tam se noben ne dere: jejhata, radikalno levičarsko, konec sveta, ne vem Ljubljanica bo začela gor teči in tako naprej. Dajte se malo zresniti. Mislim predobro plačo dobivate za take počez pingpongiranja. Hvala za besedo.