Od danes v EU v veljavi dodatne carine za uvoz električnih avtomobilov iz Kitajske – TOPNEWS.si

Od danes v EU v veljavi dodatne carine za uvoz električnih avtomobilov iz Kitajske

Od danes  v EU v veljavi dodatne carine za uvoz električnih avtomobilov iz Kitajske

Evropska komisija bo uresničila napovedi indanes uvedla začasne dodatne carine za uvoz električnih avtomobilov iz Kitajske. Odločitev sledi ugotovitvam preiskave, v kateri je komisija ugotovila, da kitajski izdelovalci uživajo koristi nepoštenih subvencij v okviru dobavne verige in s tem ogrožajo interese podjetij, ki vozila izdelujejo v EU.

Za avtomobile največjega kitajskega izdelovalca električnih avtomobilov BYD bodo tako uvedli dodatno carino v višini 17,4 odstotka, za avtomobile podjetja Geely 19,9-odstotno in za avtomobile izdelovalca SAIC 37,6-odstotno.

Trenutno je carina na uvoz električnih avtomobilov iz Kitajske v EU pri 10 odstotkih. Začasne dodatne dajatve bodo veljale največ štiri mesece. V tem času mora biti sprejeta dokončna odločitev za uvedbo kazenskih carin, ki jo morajo potrditi države članice EU.

– Kitajska gospodarska zbornica je izrazila “globoko razočaranje” nad odločitvijo Evropske komisije, da uvede začasne dodatne carine na uvoz kitajskih električnih avtomobilov v EU. Do poteze so kritični tudi kitajski in nemški proizvajalci avtomobilov. Slednji se bojijo, da bi lahko postali tarča kitajskih protiukrepov.

Kitajska gospodarska zbornica, ki zastopa kitajska podjetja v pogajanjih z EU, je po poročanju tujih tiskovnih agencij sporočila, da “odločno nasprotuje politično motiviranemu protekcionističnemu trgovinskemu ukrepu”. Ocenila je, da je spor med Brusljem in Pekingom še mogoče rešiti z dialogom.

Da si z EU prizadevajo najti skupno rešitev, so zagotovili tudi pri kitajskem izdelovalcu električnih avtomobilov Nio. Kljub začasni uvedbi dodatnih carin bodo ostali zavezani prisotnosti na trgih EU.

“Verjamemo v spodbujanje konkurence in interesa potrošnikov ter upamo, da bomo dosegli rešitev z EU, preden bodo novembra letos uveljavljeni dokončni ukrepi,” so za francosko tiskovno agencijo AFP pojasnili v podjetju.

Pri proizvajalcu električnih vozil Xpeng pa so zatrdili, da zaradi uvedbe carin ne bodo spreminjali svoje strategije prodora na tuje trge, bodo pa našli načine, da bodo posledice ukrepa Evropske komisije njihovi kupci občutili v čim manjši meri.

Da je današnja odločitev komisije škodljiva za evropski avtomobilski trg, so prepričani tudi v nemškem avtomobilskem velikanu Volkswagnu. Kot so poudarili, dodatne carine na dolgi rok škodujejo krepitvi konkurenčnosti evropske avtomobilske industrije. V podjetju nasprotujejo tudi časovnici sprejetja odločitve s strani komisije, saj je trenutno povpraševanje na trgih EU šibko.

Vodstvo podjetja BMW pa je zapisalo, da carinska vojna med EU in Kitajsko “vodi v slepo ulico”. Uvedba dodatnih carin po njihovem mnenju ne bo okrepila konkurenčnosti evropskih proizvajalcev, bo pa omejila dobavo električnih avtomobilov evropskim kupcem in posledično prispevala k upočasnitvi razogljičenja avtomobilskega sektorja.

Nemško združenje avtomobilske industrije VDA je opozorilo na nevarnost stopnjevanja trgovinskega konflikta s Kitajsko, če bo EU nadaljevala uvajanje dodatnih carin. “Kitajski protiukrepi bi lahko resno prizadeli evropsko gospodarstvo, zlasti sektorje z velikim izvozom izdelkov na Kitajsko,” so ocenili pri VDA. Evropsko komisijo so pozvali k preklicu uvedbe dodatnih carin in iskanju rešitev v pogajanjih s Pekingom.

Evropska komisija je danes uresničila napovedi in sporočila, da s petkom uvaja začasne dodatne carine za uvoz električnih avtomobilov iz Kitajske. Odločitev sledi ugotovitvam lani oktobra uvedene preiskave, v kateri je komisija ugotovila, da kitajski izdelovalci uživajo koristi nepoštenih subvencij v okviru dobavne verige in s tem ogrožajo interese podjetij, ki vozila izdelujejo v EU.

Za avtomobile največjega kitajskega izdelovalca električnih avtomobilov BYD bodo tako uvedli dodatno carino v višini 17,4 odstotka, za avtomobile podjetja Geely 19,9-odstotno in za avtomobile izdelovalca SAIC 37,6-odstotno. Za ostale izdelovalce električnih vozil na Kitajskem – pri tem ne gre le za kitajska podjetja, ampak tudi za globalne multinacionalke, ki električne avtomobile izdelujejo v največjem azijskem gospodarstvu – , bo veljala povprečna 20,8-odstotna dodatna carina, če so sodelovali v preiskavi komisije, in 37,6-odstotna za tista, ki niso. Trenutno je carina na uvoz električnih avtomobilov iz Kitajske v EU pri desetih odstotkih.

Pogovori med Brusljem in Pekingom naj bi se nadaljevali v prihodnjih tednih. Če bo Evropska komisija ocenila, da ti ne bodo dosegli napredka, lahko v naslednjih štirih mesecih predstavi predlog za uvedbo dokončnih kaznovalnih carin.

COMMENTS

Wordpress (0)