Emilija Stojmenova Duh se ne da – Kritikom kampanje: “Premisli, nato stisni, “ki po mnenju strokovnjakov ni dobro zastavljena, ne namerava popustiti – TOPNEWS.si

Emilija Stojmenova Duh se ne da – Kritikom kampanje: “Premisli, nato stisni, “ki po mnenju strokovnjakov ni dobro zastavljena, ne namerava popustiti

Emilija Stojmenova Duh se ne da – Kritikom kampanje: “Premisli, nato stisni, “ki po mnenju strokovnjakov ni dobro zastavljena, ne namerava popustiti

Ministrstvo za digitalno preobrazbo je marca začelo kampanjo za boj proti medvrstniškemu nasilju in sovražnemu govoru Premisli, nato stisni. Po mnenju strokovnjakov bi lahko vsebina na plakatih v okviru kampanje imela nasprotni učinek od želenega, zato so na ministrstvo naslovili pismo, v katerem pozivajo k umiku plakatov.

Ministrstvo, ki ga vodi ministrica Emilija Stojmenova Duh, je kot nosilec kampanje pripravo kreativne zasnove barvnih plakatov, ki so se pojavili po državi, spletu in družbenih omrežjih, zaupalo agenciji Bold. Na plakatih se pojavljajo različna sporočila: “Izgledaš res debel, d best”, “Popoldne brcamo Žigo, žogo”, “Pošlji gole fotke, fotke golov” in podobno.

Po mnenju strokovnjakov iz petih različnih organizacij kampanja ni dobro zastavljena. Pobudo za pripravo omenjenega pisma so dali v Društvu psihologov Slovenije, v njem pa so zapisali, da podpirajo komunikacijske kampanje, katerih cilj je prispevati h krepitvi varnega, vključujočega ter spodbudnega učnega okolja za otroke in mladostnike.

Podpisani menijo, da lahko otroci in mladostniki nejasne, dvoumne podobe in sporočila na plakatih razumejo drugače, kot so to želeli ustvarjalci. Pri tem so se osredotočili predvsem na besedilna sporočila na plakatih. Po mnenju strokovnjakov lahko ta utrjujejo negativna sporočila, saj so močno poudarjena na plakatih.

 

Kot  je mogoče razbrati iz pisnega odgovora na kritike, na spletni strani ministrstva za digitalno preobrazbo, kampanje ne nameravajo umakniti: “Dne 26. junija 2024 smo na ministrstvu prejeli odziv na komunikacijsko kampanjo “Premisli, nato stisni” s strani Društva psihologov Slovenije in pridruženih organizacij (Center za duševno zdravje NIJZ, Slovenski center za raziskovanje samomora, Inštitut Andrej Marušič, Univerza na Primorskem, ter Sekcija za otroško in mladostniško klinično psihologijo pri Zbornici kliničnih psihologov Slovenije).
Skupaj ugotavljamo, da ozaveščenost pomembno vpliva na prepoznavo in obravnavo medvrstniškega nasilja in sovražnega govora ter hkrati odpira prostor za pogovor o odzivih na tovrstne pojave.

Nadalje ugotavljamo, da je do naših razhajanj v razumevanju kampanje prišlo pri dosegu ciljne skupine otrok in mladostnikov znotraj izobraževalnih zavodov (osnovne in srednje šole), kjer bi sporočilnost kampanje lahko dosegla napačno razumevanje s strani te ciljne skupine. Prav iz tega naslova si tako Ministrstvo za digitalno preobrazbo kakor omenjene organizacije prizadevamo za skupen dialog, ki bo ciljni skupini, otrokom in mladostnikom, ponudil varen prostor za razmislek in pogovor o tematiki in problematiki medvrstniškega nasilja in sovražnega govora na spletu.

V želji okrepiti sodelovanje in izboljšati tovrstne komunikacijske kampanje (obstoječo in prihodnje) smo že pričeli skupen dialog. Konkretno se dogovarjamo za skupen sestanek, kjer bomo preverili možnosti rešitve, da bi za ciljno skupino otrok in mladostnikov dosegli želeni učinek in spodbudili pozitiven odziv tako strokovnih organizacij kakor pedagoških zavodov. Verjamemo, da bomo s skupnimi znanji in izkušnjami doprinesli slovenskemu prostoru, posebej v izobraževanju, več strpnosti, solidarnosti ter medsebojnega razumevanja in spoštovanja. Zgledi vlečejo, zato vas v želji, da ste tudi mediji vzorniki mladim, vabimo k strpnemu dialogu in korektnemu ter družbeno odgovornemu poročanju o tovrstnih perečih temah.

“Menimo, da je najbolj neprimerno, da plakati kot možen način odzivanja na spletno nasilje predstavijo odločitev za smrt: žrtev uporabi žiletko za samopoškodovanje; spletno nasilje ima posledice v resničnem svetu – krsto, grob; prikaz človeka v skoku – zaradi spletnih komentarjev nekdo naredi samomor,” so zapisali v odzivu na kampanjo o sovražnem govoru na spletu.

“Na osnovi strokovne presoje predlagamo, da se ti plakati takoj umaknejo oziroma nadomestijo s plakati, ki upoštevajo razvojne značilnosti populacije, ki so ji namenjeni. Plakati naj bodo opremljeni tudi z informacijami o dostopnih oblikah pomoči za otroke in mladostnike v stiski,” ministrstvo za digitalno preobrazbo pozivajo podpisniki pisma.

Ob tem predlagajo tudi, da naj bo v prihodnje težišče sporočil otrokom in mladostnikom, ki spadajo med ranljive skupine, v konkretnem pozitivnem pričakovanem vedenju in ne v odklonskem vedenju, poroča N1.

Pod pismo so podpisani predsednica Društva psihologov Slovenije Anja Podlesek, predsednica sekcije psihologov v vzgoji in izobraževanju Barbara Stožir Curk, predstojnik centra za duševno zdravje na NIJZ Matej Vinko, namestnica vodje slovenskega centra za raziskovanje samomora na Univerzi na Primorskem Vita Poštuvan ter predsednica sekcije za otroško in mladostniško klinično psihologijo pri Zbornici kliničnih psihologov Slovenije Andreja Mikuž.

COMMENTS

Wordpress (0)