Portal Politico nad evropsko skrajno desnico, “ki uporablja TikTok za pridobivanje mladih volilcev”, Marko Crnkovič pa nad “domače desničarje, ki se zdaj šlepajo na ekransko simpatične punce” – TOPNEWS.si

Portal Politico nad evropsko skrajno desnico, “ki uporablja TikTok za pridobivanje mladih volilcev”, Marko Crnkovič pa nad “domače desničarje, ki se zdaj šlepajo na ekransko simpatične punce”

Portal Politico nad evropsko skrajno desnico, “ki uporablja TikTok za pridobivanje mladih volilcev”, Marko Crnkovič pa nad “domače desničarje, ki se zdaj šlepajo na ekransko simpatične punce”

Analitiki in politični svetovalci pred evropskimi vo0litvami, s katerimi se je pogovarjal portal Politico.eu, opozarjajo, da so družbeni mediji, zlasti TikTok, postali ključno bojišče za naslednjo generacijo volivcev. Evropska skrajna desnica uporablja TikTok za pridobivanje volitev mladih vplivneži generacije Z navdihujejo desničarske voditelje, kot je Francoz Jordan Bardella, pred volitvami v EU, ki bodo junija, piše Politiko.

Ekstremistična gibanja po vsem svetu izzivajo temelje demokracije, stranke pa izjemno spletni populaciji oglašujejo ideologije proti ekonomskim enakostim, priseljevanju, vojni in podnebnim spremembam. Med njimi je mlada baza volivcev, vključenih v politiko, ki večino svojih novic najdejo na družbenih medijih. V Nemčiji, na Malti, v Avstriji in Belgiji bodo na evropskih volitvah lahko glasovali 16-letniki. V Grčiji je volilna pravica 17 let.

Ankete po Evropi, od Italije do Francije in Nizozemske, kažejo, da podpora desnici in skrajni desnici med mladimi volivci narašča. Z njihovimi potencialnimi glasovi bi se lahko velik del Evrope preusmeril v desno na junijskih volitvah, ko bo 450 milijonov ljudi lahko glasovalo za poslance Evropskega parlamenta (EP). Nekatere projekcije kažejo, da naj bi skrajno desničarske stranke osvojile rekordno število sedežev.

Politico izpostavlja Jordan Bardella , 28-letnega varovanca francoske skrajne desničarke Marine Le Pen, ki je v manj kot treh letih zbral več kot milijon sledilcev v video aplikaciji TikTok v kitajski lasti. Vodja državnega skrajno desničarskega nacionalnega zbora je postal hit družbenih medijev, ker se je izogibal tistemu, kar zna najbolje: politiki. Bardella, privrženec skrajne desnice že od najstniških let, ko je odraščal v pariških predmestjih, izkorišča ta vzpon.

@jordanbardellaSanté ! 🍻♬ son original – Jordan Bardella

 

Francoz je eden od 142 milijonov Evropejcev na TikToku. Med svojimi političnimi kolegi izstopa po tem, da je eden izmed peščice, ki uspešno sodeluje z mladim občinstvom platforme.  Portal Politico  je med 15. februarjem in 8. marcem pregledal prisotnost vseh 705 evropskih poslancev na TikToku in našel 186 aktivnih računov, pri čemer je četrtina poslancev prihajala iz desničarskih in skrajno desničarskih skupin v Evropskem parlamentu. Analitiki in politični svetovalci, s katerimi se je pogovarjal Politico, opozarjajo, da so družbeni mediji, zlasti TikTok, postali ključno bojišče za naslednjo generacijo volivcev.

“Prvi cilj desničarskega gibanja je zmagati v tako imenovani kulturni bitki, ki jo po njihovem mnenju zmagujejo, ker, kot bi rekli ameriški desničarji: levica ne zna dobro (meme) ti ,” je dejal Romain Fargier, raziskovalec na politične radikalizacije na Centru za socialne in politične študije (CEPEL) Univerze v Montpellieru.

Od Italije do Nemčije se številni skrajno desni člani Evropskega parlamenta ukvarjajo z mladimi uporabniki na TikToku veliko več kot vrstniki iz tradicionalnih strank, je pokazala raziskava Politico. Skoraj 4 od 10 računov, ki sledijo evropskim poslancem na TikToku, so naročeni na desničarsko skupino Evropskih konzervativcev in reformistov ali skrajno desno skupino Identiteta in demokracija. Ti desno usmerjeni poslanci Evropskega parlamenta so zbrali skoraj 39 milijonov všečkov in 2 milijona sledilcev. Poslanci iz desnosredinske Evropske ljudske stranke, največje skupine v parlamentu, so imeli manj kot 3 odstotke vseh všečkov.

“Enostavno ne moremo prepustiti prostora protievropskim silam, protisistemskim populistom, vsem tistim, ki želijo spodkopati in uničiti demokracijo ter spodkopati in uničiti Evropo,” je dejal slovaški desnosredinski politik Vladimír Bilčík (EPP) , ki januarja pridružil TikToku in ima manj kot 200 sledilcev. Tom Zoete, višji tiskovni predstavnik levo usmerjene stranke Evropskih zelenih, je dejal, da si prizadeva “premostiti to vrzel in se zoperstaviti dezinformacijam z legitimnim in demokratičnim diskurzom”.

Pierre Le Texier, direktor komunikacij pri liberalni stranki Renew, je opozoril na nedavno raziskavo Ipsosa, ki je pokazala, da nameravajo junija v Franciji glasovati za njegovo stranko le 4 odstotke 18-24-letnikov. Enaintrideset odstotkov jih je razmišljalo, da bi glasovalo za Bardello. “Nimamo takšne dolgoročne strategije, kot se zdi, da jo imajo [skrajno desne stranke], in to bi lahko bilo v prihodnosti zaskrbljujoče,” je dejal. Le skrajni levi politiki so bili tako blizu tekmovanju s svojimi skrajno desnimi tekmeci, z več kot četrtino vseh naročnikov računov evropskih poslancev na TikToku.

Po vstopu Baracka Obame v Belo hišo leta 2008 na hrbtni strani Facebooka so številni politiki podvojili digitalno komunikacijo z množicami na X (prej Twitterju), Facebooku in Instagramu. Toda ljubezenska afera med glavno politiko in družbenimi mediji je doživela udarec po ameriških volitvah leta 2016, ko se je Trump prebil na oblast v DC in so ameriški uradniki obtožili Rusijo, da uporablja prav te platforme za manipuliranje z volivci. Politiki so dolga leta kazali s prstom na družbene medije, češ da njihova tehnologija polarizira politiko in družbo.

V Združenih državah je povezanost TikToka s Kitajsko preprečila nekaterim, vendar ne vsem, politikom, da bi se pridružili platformi – in kongres zdaj razmišlja o prisilni prodaji omrežja zaradi nacionalne varnosti. V Evropi so bili politiki zaradi pomislekov glede varstva podatkov bolj previdni pri uporabi družbenih medijev na splošno za ciljanje volivcev s političnimi sporočili.

V zadnjih tednih je neka ženska v mestni hiši v Dresdnu grajala nemškega kanclerja Olafa Scholza , ker njegova socialdemokratska stranka, tako kot druge tradicionalne stranke, ni tako aktivna na družbenih omrežjih kot skrajno desna protipriseljenska ekstremistična stranka Alternativa za Nemčijo ( AfD). Rotila je Scholza, naj okrepi svoje spletno sporočanje. Na ravni Evropske unije so mnogi ostali proč od TikToka, potem ko so Evropska komisija, parlament in druge institucije ter nacionalne vlade leta 2023 izdale omejitve njegove uporabe zaradi strahu pred dostopom Pekinga do podatkov. TikTok te obtožbe zanika.

Francoski levosredinski politik Raphaël Glucksmann, ki je bil med najbolj priljubljenimi evropskimi poslanci na TikToku z več kot 55.000 sledilci, je prenehal uporabljati platformo po varnostnem opozorilu in zaprl svoj račun februarja, pravi eden od njegovih pomočnikov. Pedro Lopez de Pablo, tiskovni vodja EPP, je dejal, da je njegova politična skupina vložila manj v TikTok iz varnostnih in praktičnih razlogov.

»Ne moremo ga uporabljati z našimi telefoni ali računalniki, ko so povezani z omrežjem parlamenta, zato smo v omrežju z računalniki in telefoni zunaj parlamenta,« je povedal za POLITICO. Kljub temu se je skupina odločila, da ostane na TikToku, da bi preprečila širjenje napačnih informacij in preprečila poskuse polarizacije.”Najbolje so se obnesli videoposnetki, ki so v veliki meri povezani z neposrednim spopadom s protievropskimi, protisistemskimi populisti,” je dejal slovaški desnosredinski politik Vladimír Bilčík .

Tako kot mnoge platforme družbenih medijev so tudi vsebinski algoritmi TikTok zasnovani tako, da obdržijo ljudi na platformi z ojačanjem videoposnetkov, ki sprožijo močne reakcije. Podjetje je trenutno pod preiskavo zaradi morebitnega spodbujanja zasvojenosti s svojim algoritmom in njegovega vpliva na otroke v skladu z novimi pravili EU o moderiranju vsebine, Zakonom o digitalnih storitvah . Zanika kakršne koli kršitve. TikTok je dejal , da bo imel moderatorje vsebin in strokovnjake za spremljanje trendov v realnem času in morebitne težave, vključno z napačnimi informacijami pred volitvami v Evropski parlament.

Kevin Morgan, evropski vodja zaupanja in varnosti v podjetju, je dejal, da bo TikTok odstranil vsebino ali račune politikov in političnih strank, ki so objavljali nezakonito vsebino ali kršili lastna določila in pogoje, čeprav bo dodajanje platforme pri ustvarjanju upoštevalo “javni interes”. tako občutljive odločitve.»Sploh se ne spuščamo v politiko, zato ne razlikujemo med desnico, levico in sredino,« je za POLITICO povedala Caroline Greer, vodja TikTokove pisarne v Bruslju.

Emodžiji, plesni gibi in protipriseljenski govorjenje

Skrajna desnica stavi na svojo sposobnost prelisičiti algoritem in prilagaja svoje politično sporočilo, da bi pridobila generacijo TikTok. Po Evropi je platforma družbenih medijev med volitvami postala eksperimentalni laboratorij populističnih voditeljev, kjer delijo bombastične televizijske nastope in goreče govore, uokvirjene s svetlimi ozadji in emodžiji, medtem ko napadajo migrante, islam in podnebne spremembe.

“Sovražijo nas v imenu Alaha,” je nedavno rekla italijanska skrajna desničarka Silvia Sadorne svojim 110.000 sledilcem. Sardone, sicer Milančan, je objavil posnetek govora o terorističnem napadu v Bruslju, ki je bil všečkan skoraj 24.000-krat. V drugem videu , ki ga je všečkalo več kot 85.000 ljudi, je poljski skrajno desni politik Patryk Jaki, ki ima 218.000 sledilcev, prikazal posnetek napada na mlado dekle in njeno mamo, prekrit z glasbo. Brez dokazov je namignil, da je oseba, ki je izvedla napad, migrant. Dejal je: “Tega pri nas ni, ker smo se pred nekaj leti zoperstavili Evropski uniji in nismo privolili v mehanizem prisilne relokacije migrantov.”

Na Slovaškem je vladajoča stranka SMER predlagala Bardelli podobnega fotogeničnega politika, Erika Kaliňáka, da nagovori TikTokerje v ležerni črni majici s kapuco. S skoraj 61.000 sledilci in več kot 1 milijonom všečkov se je stranka v aplikaciji družbenih medijev uvrstila nad svoje nasprotnike.

“Skrajna desnica je bila bolj aktivna in [je] uporabljala platformo bolj strateško in – v ta namen – tudi lahko pridobila več oprijema preprosto zato, ker je razumela logiko platforme,” je dejal Martin Degeling, analitik iz Berlina think tank Stiftung Neue Verantwortung. Kljub temu nekateri strokovnjaki pravijo, da pretvorba všečkov v glasove ni gotova stvar.

Po besedah ​​Ioane Literat, profesorice na univerzi Columbia, ki je preučevala, kako mladi uporabljajo to platformo za sodelovanje s politiki, je večina tega, kar postane virusno na TikToku, pogosto šaljivo ali šokantno. “Primeri politikov, ki so svoj uspeh na TikToku spremenili v volilne zmage, so redki,” je dejala. “Lahko ste res uspešni ali učinkoviti na Tiktoku, pridobite prepoznavnost in angažiranost, vendar še vedno niste uspešni politično.”

Zlasti francoska skrajna desnica je pogosto prikrivala politična sporočila prek neškodljivih objav na družbenih omrežjih o osebni rasti, meni Romain Fargier, raziskovalec. “Ne govorijo o politiki, ampak o identiteti, kritizirajo hipergamijo žensk, spodbujajo bodybuilding, finančni razvoj in tako naprej … To lahko vpliva na najstnike v nastajanju,” je dejal.

Polovica Bardelline vsebine “ne vsebuje neposredno političnega sporočila, ampak kaže, da obvlada zabavno govorniško umetnost v debatah,” je dejal Fargier. Alexandre Eyries, univerzitetni profesor na Zahodni katoliški univerzi v Franciji, je dejal, da je veliko njegovih študentov mislilo, da je Bardella še en vplivnež, in ga niso identificirali kot politika. Bardella, tretji najbolj spremljan francoski politik na družbenem omrežju, zdaj zaostaja takoj za predsednikom Emmanuelom Macronom in levičarskim voditeljem Jean-Lucom Mélenchonom.

Od 274 Bardellinih objav v TikToku je 166 izrezkov iz televizijskih nastopov, večina jih je močno urejenih z udarnimi besedami in priljubljenimi izrazi med mladimi sledilci, na primer, ko je trdil, da “pije solze” svojih sovražnikov (novinarjev ali levičarjev, odvisno od objave). . Na vprašanje o Bardellini strategiji na TikToku je Philippe Olivier, evropski poslanec in ključni svetovalec pri National Rally, v izjavi dejal, da “se pripravljamo na predsedniške volitve in se ne ukvarjamo s malenkostno politiko. Zlasti izobraževanje mladih je za nas prednostna naloga,” je Olivier povedal za POLITICO v pisni izjavi.Pri tem Bardella le redko omenja ime svoje politične stranke in skoraj ne omenja obraza francoske skrajne desnice, Marine Le Pen. In skoraj nikoli ne poziva svojih privržencev, naj volijo zanj na junijskih volitvah.

Ta zvita strategija najstnikom še težje ugotovi, da dejansko gledajo vsebino voditelja skrajne desnice. Na primer, po šoli ima 14-letni Jean, čigar priimka Politico ne razkriva, ker je mladoleten,  preverja svoj telefon. Klepeta s prijatelji na Snapu. Na poti domov v Bretanji si na TikTok na veliko ogleduje videe Jordana Bardelle. “Ne vem veliko o politiki,” je dejal Jean, čigar družina je vedno glasovala za levo usmerjene stranke. “Vendar mi je všeč, kako se spopada z drugimi.”

 

https://twitter.com/KarinPlaninsek/status/1770496521332470111

Medtem ko se Politico posveča mlademu Bordellu pa lahko na družbenih omrećjih pri nas že nekaj časa spremljamo vzpon mladih upov stranke SDS med katerimi sta Zala Klopčič in Karin Planinšek.  Karin Planinšek je tudi kandidataka na evropskih volitvah na listi SDS, ki  odi Na tekočem . “najbolj politično korekten podkast v Sloveniji”-

Marko Crnkovič je v kolumni na spletnem portalu Fokuspokus v članku: “Verjetno še ne zadnja faza SDS: Neke nove punce na politični sceni”, analizira dogajanje na družbenih omrežjih pred evropskimi volitvami. “Žametna kontrarevolucija po meri mladega človeka. Pink in cute fašizem s človeškim obrazom. Prihodnost skrajne desnice je ženska”, piše Crnkovič.

“Kot še predobro vemo, se bo za sedež v Evropskem parlamentu tudi letos potegovalo kar nekaj bizarnih kandidatk in kandidatov, če omenim samo naftalinskega Uroša Lipuščka, na katerega je opozoril Matjaž Gruden, ali mojega padalca SLS Petra Gregorčiča. A kot dokazuje omenjeni primer Irene Joveve, to ni nič novega — in se v petletni retrospektivi tudi ne zdi nič škodljivega (če je že nekoliko neresno). Novo je nekaj drugega. Z inovacijami se seveda odlikuje SDS, ki je razen preverjenih kadrov (Tomc, Zver, Grims, Hojs, Breznik, Kangler, Forte) dala na listo tudi dva novokomponirana podmladka ženskega spola — Karin Planinšek in Zalo Tomašič.

Kandidatna lista je za nevolilce SDS precej smešna, vendar je poteza s tema dvema mladima ženskama s stališča stranke naravnost genialna. Še tem bolj, ker preostalih sedem kandidatov — namreč prvih sedem razen kvečjemu nosilke liste Romane Tomc in ne manj strasburgiziranega Zvera) — priča samo o tem, da je rezervna klop SDS zelo-zelo kratka. Čeprav je taista rezervna klop v bistvu glavni adut, ki ga ta stranka s selektorjem in kapetanom v eni osebi na čelu in z redkimi izjemami sploh premore.

Jaro-gosposki mainstream
Za prodiranje donedavnih marginalcev proti središču javne pozornosti in celo že v politično areno obstaja več izrazov in opisov. Ti fenomeni so različne plati degradacije medijev, kakršne smo poznali, in pripadajočega zatona informacijskih oz. mnenjskih vratarjev, do katerih je pripeljal vzpon družbenih omrežij.

To je bilo sprva samo šokantno podrhaljenje, ki je v javno sfero — od politike do duha časa — pripeljalo vse sorte primitivnosti in vulgarizmov, če že ne tudi intelektualnih in moralnih komik in nečednosti.Toda z dostopnostjo medijske produkcije se je ta folk preoblekel v jaro-gosposki mainstream in začel terjati pravico do svobode mnenja in svobode izražanja. V imenu tega se danes angažirajo. Neglede na svoje argumentacijske ali celo umske kapacitete — in neglede na toksičnost stališč, ki jih zagovarjajo.

Zdaj smo v novi, verjetno še ne zadnji fazi: prišle so neke nove populistične punce, ki so (mlademu) folku všeč že na pogled, za nameček pa znajo tudi govoriti tako, da jih vsak cepec ne samo razume, ampak celo misli, da se ne motijo.Ni mi sicer jasno, zakaj se to pojavlja na desnici — ker na levici tega ni —, ampak tako pač je.

Bogi drugače misleči …
Evropska kandidatka SDS Karin Planinšek skratka vodi Na tekočem (“najbolj politično korekten podkast v Sloveniji”). Če prav razumem, se pogovarja z gosti, ki jih je SDS požegnala, ker nimajo nič proti njej (namreč stranki). V prostem času pa hodi na literarne večere Igorja Pirkoviča in ga hvali z besedami, da je njegova kao domoljubna poezija “tihi protest proti trenutni oblasti, ki zatira glasove drugače mislečih”.

Oh, ti bogi drugače misleči, no …

Ampak to sem že nekje silšal! Aja, ali se ni enkrat Žiga Turk deklariral kot “andersdenkend”?Sovoditeljica od Karin je neka influencerka in youtuberka Zala Klopčič, v prostem času podpredsednica podmladka SDS (SDM). Tako zdaj skupaj delata reklamo za protivladne, traktoristične, Ruparjeve (whatever) proteste — in antireklamo za geje, transe, multi-kulti, pa seveda za tisto inkriminirano oddajo TVS o mladih in spolnosti.Skratka, skrajna desnica se je pocopatila in se zdaj dela, da je po meri mladega človeka. Fašizem s človeškim obrazom. Pink & cute. Žametna kontrarevolucija.

Ekransko simpatične
Desničarji se zdaj šlepajo na ekransko simpatične punce, ki legitimirajo njihove zblojene teze. Ker Katja in Zala v bistvu govorita točno to, kar govorita Grims ali Mahnič. Zato pravim, da je bila to genialna poteza SDS. Po mojem celo desničarji sami — še posebej pa mladi nasploh — težko gledajo te bizarne modele, ki so doslej vedrili in oblačili. Katjo in Zalo pa ja, absolutno. To pa za marsikoga ni problem. Nisem prepričan, da bo mlada influencerka izvoljena v evropski parlament. Morda ja, morda ne. Ampak zagotovo je ta odbijajoča, feminizirana in infantilizirana simpatičnost smer, v katero se bo slovensko in ne samo slovensko desničarstvo razvijalo. In tega me je strah. Mnogi, premnogi niso mogli sprejemati za lase privlečenih desničarskih idej samo zato, ker Janše in Grimsa že organsko, fizično ne morejo prenašati. Ne samo mentalno.

Sčasoma bo tega konec. Nekega dne Janše ne bo več, bo pa neka nova Romana Tomc. Tako je in tako bo. Normalno desnico smo si želeli zaman. Izpodrinila jo bo samo še bolj abnormalna desnica,” ugotavlja Crnkovič.

COMMENTS

Wordpress (0)