“Svinčeni časi”: Ne, ne, to ni reklama za polet iz Ljubljane v New York za prvomajske praznike leta 2023, ampak letak iz leta 1980
Po hudi polemiki sadnem jogurtu v času bivše Jugoslavije se je zdaj na družbenih omrežjih razvila velika polemika še o avionskih povezavah v času socilizma in Jugoslavije. Tine Murn je namreč objavil fotografijo reklame, ki vabi na let za New York, kjer je jat let 4xtedensko direktno iz Ljubljane. V letu 2023 se to bere kot odiseja nemogoče.
Svinčeni časi. https://t.co/f9596bQFF4
— Novica Mihajlović (@NovicaMihajlo) April 21, 2023
https://twitter.com/AVA82615829/status/1649759164250333184
Dolarski časi. Ameriški krediti za kontro Sovjetski zvezi.
Potem pa je svinčena zavesa padla, dolarjev ni bilo več, poletov pa tudi ne.
Pa povejte do konca, ne bodite tak hinavec, no.— Mojca Škrinjar (@mojcaskrinjar) April 22, 2023
Polemika je zanimiva v kontekstu aktualnega dogajanja saj je EK namreč na začetku aprila prižgala zeleno luč Sloveniji za program letalske povezljivosti, prihaja razpis za letalske družbe. Razpis za subvencioniranje letalskih družb do leta 2025 je za vsako leto predvidel 5,6 milijona evrov spodbud. Država je 24. marca objavila razpis za subvencioniranje letalskih destinacij, na katerega se bodo lahko prijavili letalski prevozniki. Subvencije bodo prednostno na voljo za lete iz vseh slovenskih letališč na Dunaj, v København, Atene, Madrid, Amsterdam, Helsinke, Bruselj (letališče Charleroi), Skopje, Prago in Berlin. Za zdaj še ni znano, kdaj ter na katera letališča bodo letalski prevozniki leteli na novo ali pogosteje. Seveda pa New Yorka ni na seznamu.
Časi državnih subvencij.
— WinstonSmith (@Winston54041823) April 22, 2023
Seveda je bil izgubaš. Verjetno je bolj malo uspešnih letalskih družb brez takšne ali drugačne pomoči države, tudi nizkocenovniki slonijo na pomoči. Zadnjič sem v Sao Paulu na letališču gledal, koliko letov po Južni Ameriki ima Turkish.
— Novica Mihajlović (@NovicaMihajlo) April 22, 2023
Itak. Ampak a zdaj si lahko plača pametno večerjo v NYC?
— Novica Mihajlović (@NovicaMihajlo) April 22, 2023
https://twitter.com/FrenkMate/status/1649696813908205570
Seveda, ker niso več svinčeni časi.
— Novica Mihajlović (@NovicaMihajlo) April 22, 2023
Slovenija je namreč edina od držav EX Jugoslavije, ki je ostala brez lastnega nacionalnega državnega prevoznika, ki je nekakšen atribut državnosti, poleg ozemlja meje, ustave, zastave, himna in grba nekdanjih jugoslovanskih republik.
Ne vem, kako je bilo, a če sklepam po Adriji in drugih jugo firmah, je bil Jat verjetno velikanski zaposlovalec naših in ljudi s takšnimi ali drugačnimi zaslugami. Če si pogledal v seznam zaposlenih, si sigurno lahko našel ful enakih priimkov. 🙂
— Novica Mihajlović (@NovicaMihajlo) April 22, 2023
Zanimivo da se omenja ravno 1980. leta, ki so najbolj krvoločna v ekonomskem smislu. Skoraj 40% brezposelnost, šok-terapija racionalizacij Milke Planinc, milijon gastarbajterjev – defakto bankrot države… pic.twitter.com/q5ErOdVpuQ
— Marko Dvornik (@markodvornik) April 21, 2023
Vprašanje, kdo je potoval. Tisti, ki so zbirali bone za bencin in čakali na petek, ko bo nepar, par številka na tablici gotovo ne. pic.twitter.com/kLikkQLuSm
— Tilen Majnardi (@TilenMajnardi1) April 22, 2023
No ja, par let smo jim pač sofinancirali njihovo verzijo Falcona, nič za hvalit se pic.twitter.com/JTevGQQzK3
— B Križar (@BKrizar) April 22, 2023