Nemci uvajajo nov davek na ogljik, da bi ljudje manj uporabljali avtomobile na fosilna goriva
Nov nemški davek na ogljik bi lahko zmanjšal izpuste ogljika iz avtomobilskih motorjev za vsaj 740.000 ton na leto, saj bo to pomenilo dražji bencin, ki bo zmanjšal spodbudo za vožnjo, so pokazale raziskave inštituta RWI (Leibniz-Institut für Wirtschaftsforschung).
Znanstveniki RWI so pregledali podatke o mobilnosti v petnajstletnem obdobju in ugotovili, da je število prevoženih kilometrov upadlo in da ljudje na splošno manj uporabljajo avtomobile, ko se cene bencina dvignejo.
Od 1. januarja letos tona ogljika, ki nastane pri izgorevanju fosilnih goriv, v Nemčiji stane 25 evrov, kar pomeni dražji bencin in verjetno spremembo v vedenju voznika, ugotavljajo na Inštitutu.
Vozniki dizlov se manj odzivajo na zvišanje cen
Sprememba zakona pa bo pomenila padec emisij ogljika iz avtomobilov za 740 tisoč ton letno. To ustreza 0,8 odstotku skupnih avtomobilskih izpustov škodljivih plinov in pomeni trajno izključitev 360.000 vozil iz prometa, je ugotovila agencija RWI.
Po letu 2025 se bo davek na ogljik povzpel na 55 evrov za tono, kar bi moralo zmanjšati izpuste za 1,62 milijarde ton ogljika. To ustreza 1,7 odstotka skupnih emisij ogljika in je enako trajni izključitvi 790.000 vozil iz prometa, so izračunali.
Za razliko od voznikov bencinskih avtomobilov pa vozniki dizlov po spremembi cen niso bistveno spremenili vedenja, morda zato, ker jih pogosto uporabljajo v poslovne namene in jim je vseeno za ceno, špekulirajo na inštitutu.