EU se namerava iz krize izvleči z okolju prijaznim gospodarskim okrevanjem
Načrti EU za okolju varno gospodarsko okrevanje po pandemiji koronavirusa bodo osredotočeni na prenove stavb, obnovljive vire energije in čisto vodikovo gorivo, piše v osnutku dokumenta EK.
Osnutek, v katerega je imel vpogled Reuters, predvideva, da Evropska komisija namerava uporabiti naložbe v nizkoogljične projekte za boj proti gospodarskemu zatonu EU, ki ga je povzročil virus. Komisija ni želela komentirati osnutka, ki bi ga bilo mogoče spremeniti pred objavo. Odobriti ga morajo tudi vlade EU in Evropski parlament.
Komisija bo vsako leto namenila 91 milijard evrov nepovratnih sredstev in posojil za obnove
Načrt podnebnih ukrepov za okrevanje, ki ga je pripravila Komisija, se bo financiral iz dolgoročnega proračuna EU in novega sklada EU za obnovo, ima za cilj preoblikovanje evropskega gradbenega sklada za omejitev porabe energije, zmanjšanje računov za potrošnike in hitro ustvarjanje delovnih mest v gradbenem sektorju.
Komisija bo vsako leto namenila 91 milijard evrov nepovratnih sredstev in posojil za obnove, kot so sončni paneli na strehi, izolacije in obnovljivi ogrevalni sistemi.
Zeleni vodik velja za ključnega za dosego evropskega cilja dekarbonizacije gospodarstva EU do leta 2050
V skladu s predlogom Komisije bo EU v naslednjih dveh letih zagotovila 15 gigavatov zmogljivosti obnovljivih virov energije, s pričakovanimi naložbami v višini 25 milijard evrov.
Sklad v vrednosti 10 milijard evrov, ki ga upravlja Evropska investicijska banka, bo ponudil tudi posojila za projekte obnovljivih virov energije in čistega vodika.
Zeleni vodik velja za ključnega za dosego evropskega cilja dekarbonizacije gospodarstva EU do leta 2050 z nadomeščanjem fosilnih goriv, ki onesnažujejo industrijske procese.
EK namerava razširiti čisti promet s posojilnim načrtom v višini 20 milijard evrov
Komisija namerava povečati čisti promet z 20 milijardami evrov vrednim načrtom posojil in jamstev za povečanje prodaje “čistih” vozil v naslednjih dveh letih. Greenpeace je pripomnil, da bi bilo treba vsako javno financiranje proizvajalcev avtomobilov povezati z obveznostmi podjetij, da do leta 2028 zaključijo prodajo avtomobilov z dizelskim in bencinskim motorjem.
EU prav tako namerava do leta 2025 zgraditi dva milijona polnilnih postaj za “čista” vozila.