Zakaj je po aferi maske ogrožena Janševa strategija 2 plus 4? Se bo sistem glede na včerajšnjo naročilo na koncu branil z vojsko in policijo? – TOPNEWS.si

Zakaj je po aferi maske ogrožena Janševa strategija 2 plus 4? Se bo sistem glede na včerajšnjo naročilo na koncu branil z vojsko in policijo?

Zakaj je po aferi maske ogrožena Janševa strategija 2 plus 4? Se bo sistem glede na včerajšnjo naročilo na koncu branil z vojsko in policijo?

Janez Janša je dolgo razmišljal, kaj vse je šlo narobe pri državnih poslih z nabavo zaščitne opreme in kako naj pravzaprav reagira na razkritja v aferi maske. Strategija 2 plus štiri, po kateri je Janša politično razmišljal pravzaprav o prihodnjem štiriletnem mandatu, se je sesula v trenutku, ko je postalo jasno, da je šlo pri nabavi zaščitne opreme za klasično vojno dobičkarstvo.

Premier Janez Janša je včeraj pozno popoldne tvitnil, da bodo pristojna ministrstva do torka pripravila in dopolnila poročila o zagotavljanju osebne zaščitne opreme v času epidemije novega koronavirusa ter o stanju te opreme ob primopredajah ob nastopu nove vlade. Poročilo bo nato poslali v državni zbor, kjer bo možna celovita obravnava

Pravzaprav je presenetljivo, zakaj je glede na svoje politične ambicije pustil, da so lahko zasluženi milijoni evrov različnih podjetij, povezanih z aktualno politično garnituro, v trenutku sesuli visoko javnomnenjsko podporo vladi in vladajoči stranki in sesuli njegove državniške ambicije.

Postavlja se klasično vprašanje, ali je bilo tega treba, saj bi lahko glede na pozicijo v koaliciji in avtoriteto, ki jo je imel v trenutku preprečil kakršnokoli vojno dobičkarstvo, ki se bo na koncu seveda prelilo v usluge in provizije tistim političnim akterjem, ki so podjetjem omogočile ekstra profite.

Pa vendar so bili milijoni evrov in hitri zaslužek preveč mamljivi, saj je od približno 200 milijonov evrov za nabavo zaščitne opreme, ki je bila večkrat preplačana, ostalo vsaj polovico dobička.

Seveda nobena raziskava ne bo ugotovila, kje so ostali milijoni evrov oziroma kje bodo na računih v tujini ostali in koliko denarja se bo kasneje prelilo nazaj politiki oziroma v proračun političnih strank.

Računsko sodišče lahko preverja le skladnost pogodb, KPK integriteto, NPU pa ne bo mogel iskati sledi denarja v raznih davčnih oazah in pa preverjati pri Kitajcih, za koliko so bile preplačane maske in koliko so dejansko stale.

Fantje so v zadnjih letih razvili tehnologijo pranja denarja do skrajnosti in kdo bo recimo pri Jocu Pečečniku preverjal, kje je ostal denar in za koliko je bila preplačana zaščitna oprema. Že bežni pogled na srečne dobitnike pri nabavi zaščitne opreme pokaže, da so bile marže oziroma RVC-ji vsaj dvesto do 300 odstotkov v nekaterih primerih pa tudi petkrat oziroma za 300 procentov preplačana zaščitna prema.

Takšnih marž ne more opravičiti niti dejstvo, da so na trgu vladale izredne razmere. Zakaj se je celotna zgodba sprevrgla v spopad za to, katera politična opcija znotraj vlade bo pobrala večje provizije zaradi česar bo nekatere še dolgo bolela glava. Zakaj se je politična garnitura odločila, da že v prvem mesecu valorizira participacijo na oblasti in unovčil svoj vpliv in moč pri nabavi zaščitne opreme bo verjetno še dolgo predmet analize.

Tega se enostavno ne da braniti in vladajoča politična garnitura ima pravzaprav srečo, da je politična konstelacija v aktualnem parlamentu takšna, da verjetno niti konstruktivna nezaupnica oziroma interpelacija proti vladi in proti ministrom ne bo uspela. Bolj nevarno za vlado je nezadovoljstvo ljudi, ki bi se lahko v primeru, da se bo brezposelnost še nadaljevala in da bo, ko bo karantena končana, precej ljudi ostalo brez osnovnih sredstev za preživetje in pravzaprav ne bodo imeli več kaj izgubiti.

SMC oziroma Zdravko Počivalšek pa tudi Aleksandra Pivec, predsednica Desus-a, pravzaprav nimata izhoda oziroma izhodne strategije, saj ju v primeru, če ne bosta kooperativna, čakajo s starimi zgodbami. Počivališča s starimi očitki o nabavi zaščitne ograje, Pivčevo pa z obtožbami, da je neupravičeno prejema avtorske honorarje iz projektnega denarja. Že motiv za vstop v koalicijo je bil predvsem imuniteta pred policijskim in sodnim pregonom.

Seveda so očitki Počivalšku glede na zadnjo afero s preplačili zaščitne opreme drobiž, vendar strah očitno ni dober zaveznik. Najbolj usodna pa je bila Počivalškova odločitev o odstavitvi direktorja zavoda za blagovne rezerve Zakrajška, kar je bilo verjetno kaplja čez rob in nastop “globokega grla”.

Za Počivalška bi lahko bil najbolj usoden tonski posnetek, ki ga je včeraj na RTVSLO iskala policija, v katerem daje navodila Zakrajšku, naj izvede avans, čeprav bančne garancije še ni bilo. Seveda Počivalšek ni deloval na svojo roko, ampak je njegov suveren nastop posledica dejstva, da je imel pokritje v vladi oziroma pri Janezu Janši. Zdi se, da je posledica konflikta med Matejem Toninom in Zdravkom Počivalškom prav dejstvo, da sta se znotraj ekip za nabavo zaščitne opreme oblikovala dva tabora, ki sta nujno prišla v konflikt.

Matej Tonin je včeraj še enkrat potrdil, da je poklical Joca Pečečnika, Janeza Škrabca ter Aleksandra Čeferina, kar je bilo verjetno usodno za spor med Počivalškom in Toninom, saj omenjeni niso bili iz pravega tabora oziroma blizu strankam druge politične provenience. Kako je v to matrico padel Acron, ni popolnoma pojasnjeno, vendar naj bi bila, vsaj po navedbah Tarče, ključna človeka vodja medresorske skupine Damijan Jaklin, državni sekretar na obrambnem ministrstvu in Mitja Terče, ki je od 25. marca, vodil Počivalškovo projektno skupino za koordinacijo in izvedbo nabav zaščitnih sredstev in opreme.

Glavna nevarnost za Janševo politično garnituro ni afera povezana z maskami, čeprav bo usodna za javnomnenjsko podporo vladi in koaliciji, vendar je do volitev še slabi dve leti. Glavna nevarnost bodo ekonomske posledice korona krize, ki bodo veliko bolj usodne in hujše, kot je bila sama zdravstvena kriza.

https://twitter.com/rtvslo/status/1253755409531355136

Dlje kot bodo trajali ukrepi in izolacija ter karantena, hujše bodo ekonomske posledice krize. Seveda je imela vlada pred sabo dve slabi izbiri, ko se je odločila za ukrepe, ki so med najbolj drastičnimi v svetu ali pa vsaj v Evropi in neposredni soseščini. Prvo, da gre z blažjimi ukrepi in tvega več žrtev in drugo, da gre s strožjimi ukrepi in s tem zaustavi gospodarsko aktivnost v državi. V strahu, da ji ne bo uspelo ustaviti korona krize, ki je bila v glavnem omejena na domove za starejše, je vlada pretiravala z ukrepi, v smislu bolje sprejeti nekaj drastičnih ukrepov več kot enega premalo.

In prav nobenih resnih napovedi oziroma časovnice ni, kdaj bo vlada začela resno sproščati ukrepe in ne samo kozmetičnih in lepotnih sprostitev, ki na realno življenje praktično nimajo nobenega vpliva.

https://twitter.com/nikabenedik/status/1253776314567401473

Se je pa včeraj ob naročeni opremi za vojsko pokazalo, da bo sistem šel do konca in če bo potrebno, se bo branil tudi s policijo in vojsko. Ministrstvo za obrambo je včeraj objavilo javno naročilo za nakup zaščitne opreme za nadzor množice in nemirov. Kupiti želi čelade z vizirjem, gumijevke, gasilne aparate in ščite za vzdrževanje 600 vojakov. Ponudbe bo odpiralo 28. maja.

Ali je nakup povezan z načrtovano večjo prisotnostjo vojske na meji, ki jo skupaj z izjemnimi pooblastili želi minister Matej Tonin, za zdaj ni znano. Obrambni minister je sinoči v izjavah dejal, da je oprema namenjena vojakom na Kosovu in ostalih misijah. Kako simbolično – pa ravno na Kosovu, kjer se je v devetdesetih letih zaradi represije takratnih represivnih organov začel razpad nekdanje države.

Kako se je na koncu vse skupaj končalo, vemo, zato razmišljanje, da se da na dolgi rok vladati z represijo, ni ravno obetavno.

COMMENTS

Wordpress (0)