Ali so anonimko napisali kar v Novi Sloveniji? Objavljamo integralno verzijo anonimke “zaskrbljenih podjetnikov” – TOPNEWS.si

Ali so anonimko napisali kar v Novi Sloveniji? Objavljamo integralno verzijo anonimke “zaskrbljenih podjetnikov”

Ali so anonimko napisali kar v Novi Sloveniji? Objavljamo integralno verzijo anonimke “zaskrbljenih podjetnikov”

Pismo zaskrbljenih podjetnikov odraža scenarij, ki ga je sicer večkrat omenjal Matej Tonin.

Prvič je Tonin, takrat še kot novopečeni vodja krščanskih demokratov, na vrhu politične desnice v Celju. izjavil, “da ima sam več možnosti sestaviti prihodnjo vlado kot Janez Janša in namignil na povolilno koalicijo s SDS in Listo Marjana Šarca”. A Janša in Šarec sta mu takrat odgovarjata, da dobre tri mesece pred volitvami še ne gre sestavljati koalicije, in se ponujati za mandatarja.

Drugič je Tonin podoben scenarij omenjal v Unionski dvorani na srečanju desnih strank. “Jaz sem izjemno vesel za NSi. V zadnji teden smo stopili doslej najmočnejši. Imamo pozitiven trend in prepričan sem, da bo NSi na teh volitvah dosegla zgodovinski rezultat, in kakor koli sedaj zlagate stvari skupaj, niti ena koalicija brez NSi ne bo možna”. Kasneje so sicer v NSI dejali, da jih je skupni nastop stal vsaj dve poslanski mesti, saj so v skupnem nastopu dva dni pred volitvami imeli po javnomnenjskih anketah še skoraj 10 odstotkov.

Tretjič pa so v NSi možnost, da bi Matej Tonin postal predsednik vlade, preverjali v eni od anket tik po prvi odločitvi izvršilnega odbora, ko so ocenili, da v pogajanjih s koalicijo Marjana Šarca niso dosegli dovolj, in da koalicijska pogodba ni dovolj dobra osnova za vstop NSI v koalicijo s Šarcem. Potem so pogajanja seveda nadaljevali, vendar so jih po drugi seji izvršilnega odbora prekinili, domnevno zaradi nezaupanja.

Seveda pa v NSi po neverjetno srečnem naključju, ko je Toninu uspelo tako rekoč čez noč postati predsednik državnega zbora, niso opustili upanja, da bi jim podoben scenarij uspel tudi s predsednikom vlade, vendar za sedaj takšne možnosti praktično ni, saj naj bi šesterica jutri in v torek končala pogajanja o podpori Marjanu Šarcu in izvolitvi vlade. Morda se bo kakšna niša za NSi našla šele kasneje, ko bo vlada oblikovana.

NSi-ju je po vsej verjetnosti žal, da je izgubila zgodovinsko priložnost za vstop v vlado in koalicijo, v kateri bi odigravala ključno vlogo, in se pozicionirala, kot je zapisano v anonimki “zaskrbljenih podjetnikov “. V pismu, avtorji navajajo oceno, da bi Tonin, ki je sicer s široko podporo prevzel vodenje DZ, “zaradi lažjega preseganja razlik med prvaki omenjenih strank”, lahko uspešno vodil vlado. Po njihovem predlogu bi imela SDS v vladi večino, njen predsednik Janez Janša bi prihodnje leto postal evropski komisar, za predsednika DZ predlagajo predsednika SMC Mira Cerarja, Alenka Bratušek pa bi postala podpredsednica vlade. Kot so prepričani anonimni pisci, bi bila takšna vlada politično uravnotežena, “pretirane apetite in predloge z desne strani” pa bi lahko uravnotežil državni zbor. Glede na vsebino koalicijske pogodbe pa je možno, da je v gospodarskih krogih, ki so vezani na NSi, nastala panika predvsem zaradi nekaterih radikalnih odločitev, na katere je pristala koalicija Marjana Šarca, predvsem ko gre za ukinitev dopolnilnega zdravstvenega zavarovanja.

Za zdaj namreč nihče noče javno prevzeti odgovornosti za pismo, ki Tonina predlaga za mandatarja.

Pismo objavljamo v integralu:

Spoštovani,

zaskrbljeni podjetniki želimo razvojno in stabilno vlado, zato predlagamo rešitev. Nujna je prekinitev blokovskih delitev ter poenotenje politike pri ključnih razvojnih projektih. Politično uravnotežena vlada, sestavljena iz obeh delov političnega telesa, je pravi in v tem trenutku tudi edini možni odgovor na številne izzive, ki so pred Slovenijo.

Vabljeni k branju celotnega poziva podjetnikov, ki jih sedanja politična situacija skrbi, saj država razvojno stagnira.

Lep pozdrav!

Zaskrbljeni podjetniki želimo razvojno in stabilno vlado.

Predlagamo rešitev.

Po dolgih in neuspelih pogajanjih za sestavo vladajoče koalicije, se je slovenski politični prostor znašel v nezavidljivem položaju. Tako relativna zmagovalka volitev kot tudi drugouvrščena stranka namreč nimata dovolj politične podpore za oblikovanje stabilne in razvojne koalicije, ki jo državljani upravičeno pričakujemo. V izogib novim predčasnim volitvam in s tem dodatnemu zaostanku Slovenije pri napredku, razvoju, blaginji in sprejemanju potrebnih reform je nujna prekinitev blokovskih delitev ter poenotenje pri ključnih razvojnih projektih. Politično uravnotežena vlada, sestavljena iz obeh delov političnega telesa, je pravi in v tem trenutku tudi edini možni odgovor na številne izzive, ki so pred Slovenijo.

Manjšinska vlada, ki se te dni izrisuje kot možna rešitev, ne predstavlja dolgoročne stabilnosti in usmeritve k razvojnim ciljem, ampak zgolj status »quo«. Tovrstna vlada lahko zagotavlja le parcialne interese. Formalno jo bomo morebiti sicer imeli, dejansko pa ne bo mogla izvesti resnih in ukrepov in reform, ki jih Slovenija potrebuje. Vlada, ki v DZ ne bo imela absolutne večine, bo dejansko ujetnik stranke, ki bo v opoziciji, zato lahko kmalu, ko bodo pred njo prve resne preizkušnje, pričakujemo novo politično krizo. Zgodovina nas uči, da so celo vlade s potrebno večino in precej manj strankami nestabilne.

Predčasne volitve v oktobru lahko preprečimo le s programsko homogeno in stabilno vlado. Kljub dosedanjim neuspelim poskusom je namreč ta še vedno mogoča. Pri soočanju programov strank je evidentno, da so najbolj razvojno naravnane in programsko sorodne stranke SDS, SMC, NSi in SAB. Tudi predsedniki in predsednica omenjenih strank so izkušeni dolgoletni politiki, ki so zagotovo sposobni uresničiti zadane cilje, podpreti politično stabilnost in v dobro države preseči medsebojne razlike ter nesoglasja. Zato je na mestu predlog, da se prihodnja koalicija formira v tej sestavi. To je za Slovenijo in njeno prihodnost najboljše. In včasih je prav, da odgovorni posamezniki naredijo dva koraka nazaj, če je to lahko velik korak naprej za domovino.

Zaradi lažjega preseganja razlik med prvaki omenjenih strank prevladuje ocena, da bi novo vlado lahko uspešno vodil predsednik NSi mag. Matej Tonin. Z izvolitvijo za predsednika Državnega zbora RS je dokazal, da je oseba, ki ima sposobnosti preseganja razlik in iskanja kompromisov, je povezovalen, zazrt v prihodnost in politično vešč ter tako sposoben voditi tudi vlado, ki je sestavljena iz strank različnih političnih bregov.

Ministrski resorji v takšni vladi bi se razdelili glede na število poslanskih mest posameznih koalicijskih strank v državnem zboru. SDS bi tako imela 12 ministrskih resorjev in podpredsednika/co državnega zbora, SMC-ju pripadata dva ministrska resorja in predsednik/ca državnega zbora (Predlog: dr. Miro Cerar), NSi-ju predsednik vlade, en ministrski resor in podpredsednik/ca državnega zbora, SaAB pa funkcija podpredsednice vlade (Predlog: mag. Alenka Bratušek) in en ministrski resor.

Pisci predloga za oblikovanje nove vlade predlagamo, da se predsednika relativne zmagovalke volitev Janeza Janšo predlaga za naslednjega evropskega komisarja. Je namreč eden izmed najbolj izkušenih politikov, osamosvojitelj, dvakratni slovenski premier ter nekdanji predsednik Evropskega sveta. Z vsemi izkušnjami in mednarodnimi poznanstvi v mednarodnem političnem prostoru, ki si jih je v tem času nabral, bi Slovenijo zagotovo uspešno zastopal v Evropski komisiji.

V takšni vladi bi bilo izjemnega pomena ravno t. i. politično ravnotežje, ki je najboljše zagotovilo politične stabilnosti. Po predlagani sestavi vlade bi namreč stranka SDS imela v vladi večino. To pomeni, da brez njihovih glasov vlada ne bi mogla sprejeti nobene odločitve. Na drugi strani pa prav tako stranka SDS preko svojih ministrov ne bi mogla enostransko uveljaviti večine v vladi in sprejeti ničesar mimo volje predsednika vlade, ki v skladu z zakonodajo skrbi tudi za enotnost politične in upravne usmeritve vlade.

Dodaten steber politične stabilnosti pa bi predstavljal še uravnotežen Državni zbor RS, v katerem sedijo poslanci devetih parlamentarnih strank. V primeru, ko bi v odločanje v parlament prišli preveč enostransko obarvani in neusklajeni predlogi, ki bi jih morda na vladi sprejela t. i. desna sredina (SDS in NSi), bi namreč predsednik državnega zbora imel možnost političnega uravnoteženja na način, da bi s t. i. Šarčevim petorčkom glasoval drugače in tako uravnotežil morda pretirane apetite in zahteve z desne strani. Tovrstna možnost bi tako še bolj prisilila vladno koalicijo, da v parlament pošlje čim bolj usklajene, dodelane in razvojno usmerjene projekte, ki bodo dobili ustrezno podporo.

Pri tem pa je ključno, da se akterji dogovorijo za način delovanja vlade, ki bo imela izrazito razvojne cilje in ne bo odpirala nepotrebnih ideoloških tem ter dodatno polarizirala političnega prostora.

Zaskrbljeni podjetniki verjamemo v to rešitev!

COMMENTS

Wordpress (0)