Lepo je biti United Media, v lasti Telemacha in Dragana Šolaka
Po objavi novih cenikov za United Media, ki je del skupine Telemach in ponuja 18 Tv programov za retransmisijo v omrežjih operaterjev, smo dobili še en odziv kabelskega operaterja, tokrat Elte. Kot smo poročali, gre v glavnem za programe Šport klub: SK1,SK2, SK3, SK4, SK5, SK6 in SK1 HD, SK2, HD, SK3 HD, L&R, Grand1, Grand2, N1, N1 HD, Orlando Kids, OK Bambino, SK Golf, in SK Golf HD.
Direktor Elte Aco Kabanica namreč ugotavlja, da so operaterji lani oktobra prejeli dvakrat višjo ceno od dosedanje za omenjene programe, ki se giblje med 2 in 3 evri odvisno od paketa, kar pa je po njegovih izračunih bistveno preveč.
“Opazili smo, da ste bolj ali manj vsi poročali o dogajanjih v zvezi s TV programi Pro plus-a in tem, da je breme povišanja stroškov pristalo na plečih naročnikov v obliki povišanja mesečne naročnine storitev pri večini operaterjev (za cca.3,00EUR mesečno). Žal zgodba s tem ni zaključena, temveč ima nadaljevanje z enakim scenarijem. Znova se odpira možnost za dvig cene mesečne naročnine za
približno 2,00 evra, zavoljo več kot podvojene cene – programov SPORT KLUB, ki jo operaterji morajo plačevati dobavitelju programov – United Media Network, ki je del skupine Telemach.
V naslednjih dneh ali tekom naslednjega meseca bodo večini domačih operaterjev potekle pogodbe za programe ‘Sport klub’. Vsi operaterji so oktobra lani prejeli enako ponudbo z novo ceno, ki je za več kot dvakrat višja od dosedanje. Treba je biti iskren in povedati, da so se tudi cene nabave športnih pravic za vsebine programov ‘Sport klub’ podražile v primerjavi z nekdanjimi cenami. Toda, kljub temu
se nam zdi, da je cena, ki jo zahteva United Media Network bistveno previsoka.
Uspeli smo pridobiti neuradne cene teh vsebin, ki vam jih dostavljamo v priloženi tabeli. Cene so informativne – vseeno verjamemo, da ne odstopajo bistveno od trstih, k jih United Media Network plačuje svojim dobaviteljem. Če podatke iz priložene tabele uporabimo za izračun nabavne cene na posameznega naročnika lahko ugotovimo, da United Media Network operaterjem prodaja vsebine z maržo v višini kar 130 odstotkov.
Tisti, ki nismo pravniki, lahko le ugibamo o tem, ali je 130 odstotkov marže preveč za izdelek, ki je zagotovo že vnaprej prodan vsem operaterjem, oziroma:
blago za katerega veš, da je vnaprej prodano, kupiš po ceni 19.000.000,00 EUR in ga prodaš za 44.000.000,00 EUR. S tega vidika je Slovenija za nekatere resnično obljubljena dežela, vsaj dokler imamo institucije, ki nemo opazujejo, kako se to breme 130 odstotkov marže vali na kabelske operaterje in posredno iz njih na naročnike.
Najbrž se sprašujete. kako je moč po tihem, brez hrupa, izpeljati tako podražitev?
Zelo preprosto: izbereš enega večjega operaterja in se ga dobro potrudiš prepričati, da sprejme dvakratno ceno. Nato se vsem ostalim operaterjem opravičiš, ker moraš imeti enake pogoje za vse in zaradi Agencije za varstvo konkurence ne smeš ponuditi drugačne cene od prve novo podpisane. Tako izpelješ dvakratno podražitev, pod krinko sledenja predpisom.
Kako je bila podražitev izpeljana v primeru ‘Sport Klub, vprašajte operaterja, ki je prvi podpisal novo pogodbo in morda boste v primeru ‘Sport Klub’ prepoznali podoben scenarij, kot v primeru Pro plus-a. Če vemo, da scenarija ni pripravil PRO PLUS, bi bilo dobro izvedeti, kdo ga je. To bo najlažje izvedeti tako, da sledimo denarnemu toku.
V prilogi se nahaja prej omenjena tabela z okvirnim izračunom stroškov nabave vsebin programov ‘Sport klub in številom kabelskih naročnikov v Sloveniji – ter analiza cene programov ‘Sport Klub’, na podlagi podatkov iz tabele.
Vladimir Vodušek
Izracun stroskov SK
Popis operaterjev
kdo pa gleda te programe : L&R, Grand1, Grand2, N1, N1 HD, Orlando Kids, OK Bambino, SK Golf, in SK Golf HD in še cel kup sličnega dreka ponujajo. Narod so pa res ovce – žalostno Mi smo v SLoveniji. Zložijo naj najprej programe na svoji shemi . Najprej vse slovenske, nato tuje poljudno znastvene in novičarske. Nato razne športne. Če pa kdo hoče gledat balkanske , turške in enako drugo sranje si pa naj doplača. v SLOVENIJI SMO – KAJ JIM NI JASNO. Pa seveda, ker pretiravajo z cenami, jih je treba od strani države tako kaznovati finančno da bojo čutili., pa tudi če grejo domov na balkan ponujat svojo sranje. Menim da smo v SLoveniji dovolj sposobni da lahko imamo svojega Slovenskega operaterja, ponudnika vsega tega.
Žal si v SLO naročnik ne more izbrati programe, ki bi jih z veseljem pogledal. 90 % je žal balasta ki ga plačujemo brez pomena. Če bi si lahko naročnik izbiral programe bi bilo končno vidno kaj ljudje sploh gledajo …
Točno to, naj mi ( nam ) omogočijo katere programe bom želel imeti na svojem seznamu. To je edino smiselno. Ampak, ne bojo to naredili ker bi ogromno izgubili. Res je preveč neumne ponudbe, ki večino Slovencev ne briga in nikoli ne gleda.
Franci: smo v SLO, si pozabil?